آغاز به کار سومین دوره هیات علمی بنیاد دعبل

تدوین مرامنامه ستایشگری، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری نشست‌های علمی و برگزاری دو دوره کتاب سال عاشورا جایزه دعبل از جمله فعالیت های هیئت علمی بنیاد دعبل در ادوار قبلی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، اولین نشست دوره سوم هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی به ریاست محمدرضا سنگری و با حضور دیگر اعضا، محمد اسفندیاری، مهدی امین فروغی، اسماعیل امینی، مسلم نادعلی‌زاده، سعید طاوسی مسرور، محسن حسام مظاهری و امیر عیسی ملکی برگزار شد.

در این نشست علاوه بر معارفه اعضای جدید، در مورد پیشینه جلسات هیات علمی بنیاد دعبل، نشستهای علمی و ادبی بنیاد مانند نشست های نقد کتاب و کتاب سال عاشورا جایزه دعبل ، انتشارات دعبل و برنامه‌های آینده هیات علمی بحث و گفتگو شد.

دکتر سنگری در ابتدای جلسه علاوه بر مرور فعالیت‌های 6 ساله هیات علمی گفت: در دوره جدید هیئت علمی بنیاد دعبل چهره‌های جوانی حضور دارند و با حضور نیروهای جوان می‌توانیم گامهای بلند و مؤثرتری در تحقق اهداف و آمال هیئت علمی برداریم. در گذشته بنیاد دعبل عمدتا کارهای رفاهی و خدمت رسانی به ذاکران و مداحان اهل بیت را انجام میداد و به مرور این نیاز که در عرصه فرهنگ نیاز باید کارهایی صورت بگیرد احساس شد و از همان زمان هیئت علمی بنیاد دعبل در سال 1390 تشکیل شد و همین امر باعث شد که بنیاد دعبل هویت فرهنگی به خود بگیرد و اکنون این وجه وجودی بنیاددعبل برای افرادی که با این مجموعه در ارتباط هستند کاملا شناخته شده است.

تدوین مرامنامه ستایشگری، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری نشست‌های علمی و برگزاری دو دوره کتاب سال عاشورا جایزه دعبل از جمله فعالیت های هیئت علمی بنیاد دعبل در ادوار قبلی بوده است.

معرفی اعضای هیئت علمی بنیاد دعبل:

دکتر محمدرضا سنگری؛ نویسنده و پژوهشگر و استاد دانشگاه (حوزه‌ی تخصص: ادبیات و تاریخ)

محمد اسفندیاری؛ نویسنده و پژوهشگر (حوزه‌ی تخصص: تاریخ، مقتل و کتاب‌شناسی)

دکتر اسماعیل امینی؛ نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه (حوزه‌ی تخصص:ادبیات فارسی)

مهدی امین‌ فروغی؛ نویسنده و پژوهشگر (حوزه‌ی تخصص: ادبیات و موسیقی مذهبی)

دکتر مسلم نادعلی‌زاده؛ نویسنده و پژوهشگر (حوزه‌ی تخصص: ادبیات فارسی)

دکتر جبار رحمانی؛ نویسنده و پژوهشگر و استاد دانشگاه (حوزه‌ی تخصص: انسان‌شناسی)

دکتر سعید طاووسی مسرور؛ نویسنده و پژوهشگر (حوزه‌ی تخصص: تاریخ اسلام)

امیر عیسی ملکی؛ پژوهشگر (حوزه‌ تخصص: ادبیات و جامعه‌شناسی)

محسن حسام مظاهری؛ نویسنده و پژوهشگر (حوزه‌ی تخصص: جامعه‌شناسی و تشیع)

502

کد خبر: 889649

وب گردی

وب گردی