ضرب الاجل۷۲ ساعته ارتش سوریه به شورشیان

مخالفان سوری اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن ، به افراد مسلح تحت محاصره در منطقه استراتژیک در مرزهای سرزمین‌های اشغالی و لبنان با سوریه هشدار نهایی خود را درباره تسلیم یا رویارویی با راه حل نظامی قطعی داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، ارتش سوریه با حمایت نیروهای هم‌پیمان خود در کنار نیروهایی از دروز ،حمله خسارت‌باری را به افراد مسلح مخالف در دامنه‌های جبل‌الشیخ در نزدیکی مرزهای اسرائیل و لبنان انجام دادند.

ابراهیم الجباوری،‌ یک مسؤول "ارتش آزاد سوریه" وابسته به مخالفان سوری اظهار داشت: ارتش سوریه ۷۲ ساعت مهلت داده یا خود را تسلیم کنیم و به ادلب برویم یا این که هر کسی که می‌خواهد در این منطقه بماند باید با ارتش سوریه به یک توافق دست یابد.

اما یک مسئول دیگر شورشیان سوری که خواست نامش فاش نشود، گفت: به ما گفته شده یا باید تسلیم شویم یا با راهکار نظامی روبه‌رو خواهیم شد.

شورشیان سوری و مخالفان مسلح با از دست دادن تپه‌ها و مزارع استراتژیک این منطقه ، اکنون در بیت جن( مقر اصلی‌شان در این منطقه) در محاصره هستند. این منطقه آخرین مقر باقی مانده در دست گروه‌های مخالف در منطقه حومه جنوب غرب دمشق است که به آن "غوطه غربی" گفته می‌شود.

یگان اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد: افراد تحت محاصره با مذاکره بر سر شروط تسلیم شدن‌شان موافقت کرده‌اند و مذاکرات درباره نحوه خروج‌شان از منطقه آغاز شده و این خروج ظرف روزهای آینده ، به مقصد ادلب خواهد بود.

ابن در حالی است که منابع مطلع به خبرگزاری آلمان گفتند، توافق نهایی بین دولت سوریه و مخالفان مسلح برای خروج‌شان از روستاهای مغر المیر،‌ بیت جن و مزرعه بیت جن در حومه جنوب غربی دمشق به سمت ادلب حاصل شده است.

این منابع اعلام کردند : براساس این توافق افراد مسلح از صبح امروز (چهارشنبه) در صورت پایبندی‌ به آتش‌بس که از ظهر سه‌شنبه به عنوان نشان دادن حسن نیت دو طرف اجرا شده، از این منطقه خارج خواهند شد، به اضافه این که باید سلاح‌های سنگین و مقرها و تپه‌های تحت کنترل خود را "تل مروان" در اطراف روستای مغر المیر تحویل دهند.

این منابع، اخبار اخیر درباره انتقال افراد مسلح به درعا را رد کرده و گفتندکه دولت سوریه به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرده و تعدادی از افراد مسلح را حین فرار به سمت شهرک "شبعا" در لبنان بازداشت نموده است .

منابع رسانه‌ای وابسته به دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بودند، نیروهای دولتی با توافق آتش‌بس در جبهه منطقه بیت جن موافقت کردند تا حسن نیت خود را برای تحقق صلح در این منطقه نشان دهند. اما دولت سوریه گفته است، به هر تیراندازی افراد مسلح ،پاسخ خواهد داد.

کد خبر: 889827

وب گردی

وب گردی