تاکید بر گسترش روابط ترکیه و عربستان

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که همکاری مشترک آنکارا و ریاض برای ایجاد صلح منطقه ای و بین المللی لازم و ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه که به منظور انجام دیدارهای رسمی در عربستان سعودی به سر می برد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران در میهمان‌سرای سلطنتی ملک سعود در ریاض، با اشاره به اینکه ترکیه و عربستان سعودی از کشورهای کلیدی در برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه هستند، تاکید کرد: "همکاری مشترک دو کشور در همه زمینه ها نه تنها برای دو کشور، بلکه برای صلح منطقه ای و بین المللی نیز لازم و ضروری است".

یلدریم با بیان اینکه توسعه روابط تجاری دوجانبه و انجام پروژه‌های مشترک در حوزه صنایع دفاعی از موضوعات مورد بحث در دیدار با ولیعهد و عربستان سعودی بوده است، اظهار داشت: "می‌توانم بگویم در 90 درصد از موضوعات و راه‌حل‌ها اشتراک نظر داریم. طبعا نمی‌توان گفت صد در صد. مواردی که اشتراک نظر نداریم نیز اختلاف میان دو کشور نیست، بلکه دیدگاهی متفاوت در حل مشکلات منطقه ای است. این موارد را صمیمانه مورد بحث قرار دادیم".

وی با ابراز اینکه در این دیدار تحولات اخیر در لیبی و مسائل مربوط به درگیری و جنگهای داخلی جاری در عراق، سوریه، فلسطین، اسرائیل و یمن و همچنین وضعیت کلی منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد که راه های مناسب برای حل و فصل این مشکلات نیز مورد بررسی طرفین قرار گرفته است.

نخست وزیر ترکیه در پایان اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در آینده نزدیک از ترکیه بازدید خواهد کرد.

کد خبر: 890350

وب گردی

وب گردی