تسویه حساب ترامپ با محمود عباس

دبکا فایل، که یک وب سایت صهیونیستی نزدیک به اطلاعات نظامی است گزارش داد که دولت ترامپ تصمیم گرفته است اقدامات تنبیهی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین (PA)« پس از مبارزۀ موفقیت آمیز آنها درمورد مساله بیت المقدس در مجمع عمومی سازمان ملل» انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، دبکافایل به نقل از منابع خود در واشنگتن، اظهار داشت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد ارتباطات و روابط خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس قطع کند.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، طرح صلح اسرائیل و فلسطین در حال آماده شدن در واشنگتن است ولی به رام الله تحویل داده نخواهد شد، بلکه فقط به اسرائیل و دولت های عرب مربوط می شود.

این تصمیمات زمانی گرفته شد که محمود عباس بیشتر از یکبار هشدار داد که کمپین خود را در مقابل تصمیم ترامپ قرار خواهد داد زیرا این تصمیم تاثیر منفی بر روی منطقه خواهد گذاشت.

این وب سایت همچنین گزارش داد که ایالات متحده به طور عمومی آمادگی خود را برای کمک به PA اعلام نخواهد کرد.

با این وجود، دولت پروژه های اقتصادی حمایت شده توسط موسسات ایالات متحده را متوقف و آنها را مجددا بررسی خواهد کرد.

ترامپ تصمیم گرفته است تا مقامات فلسطینی را به کاخ سفید و دپارتمان دولت دعوت نکند و آن ها را «که در جلسات شورای امنیت ملی ایالات متحده با هدف تغییر استراتژی آمریکا در خاورمیانه شرکت داشتند»» نپذیرد.

ایالات متحده کمک های خود را به سازمان ملل متحد و آژانس کار فلسطین (UNRWA) که حدود یک بیلیون دلار در سال است، متوقف خواهد کرد و این پیشنهاد را به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر می دهد تا آن ها نیز میزان کمک های خود را کاهش دهند.

در حالی که هیچ اظهار نظر رسمی از سوی دولت آمریکا یا تشکیلات خودگردان فلسطینارائه نشده، وب سایت صهیونیستی تاکید کرد که مقامات آمریکایی به صائب ارکات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته اند که هیچ چیز برای مذاکره وجود ندارد.

کد خبر: 891474

وب گردی

وب گردی