بررسی ترورریسم از نگاه ادیان الهی در دانشگاه آزاد

کتاب «تروریسم از نگاه ادیان الهی» تالیف احمدرضا خزائی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مژگان صفری توسط موسسه انتشارات دانشگاه آزا اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، از پیامدهای اساسی و غیرقابل انکار پدیده تروریسم، نقص حیات انسان هاست. تروریسم در خاورمیانه سابقه طولانی دارد به نحوی که تمام خلفای راشدین و امامان شیعه ترور شده اند.

تعالیم قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) هرگونه تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی را حرام شمرده و تمامی مبانی فکری و رفتاری تروریسم در اسلام از گناهان کبیره محسوب شده است. واژه ترور در فرهنگ لغت به معنای ترس و وحشت است و مرتکب به این عمل را تروریسم می نامند. واژه تروریسم ریشه در فرهنگ غرب دارد و آنچه ما در فتنه و مبانی حقوق اسلامی به آن برخورد می کنیم مفهوم ترور به شکل های مطرح امروزی در جامعه بین المللی نداریم. اما مفاهیمی وجود دارد که به اقدامات تروریستی امروز نزدیک هستند که عبارتند از محاربه، اغتیال و بغی و...

خودخواهی و خودپسندی از ریشه های اصلی اعمال تروریستی است چه بسا مشاهده شده است که تروریست ها چه هولوکاست هایی را در طول تاریخ اعمال کرده اند که مخیر به کشته شدن میلیون ها افراد بیگناه و مظلوم شده است. در صورتی که اهانت به انسان ها و خشونت، علیه آن ها گناه کبیره و نابخشودنی است.

این کتاب تالیف احمدرضا خزائی و مژگان صفری در شمارگان 2000 نسخه در 257 صفحه توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

502

کد خبر: 891568

وب گردی

وب گردی