جشنواره فیلم عمار به کشف استعداد جوانان کمک می کند

دانشجوی فیلمساز واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جشنواره عمار با اکران هایی که در سراسر کشور دارد، توانسته به ایجاد انگیزه در فیلمسازان و همچنین کشف استعدادها کمک کند.

محمدعلی پوراسد در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: جشنواره عمار فضایی را مهیا کرده تا استعداد جوانان برای ساخت فیلم های مستند شکوفا شود. این جشنواره به جوانان کمک کرده که حتی ضعیف ترین فیلم ها هم به نمایش درآید و فیلمساز نقاط ضعف اثر خود را بیابد تا در آینده به یکی از بهترین فیلمسازها تبدیل شود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم عمار برای ورود فیلم ها سختگیری وجود ندارد یعنی برای ورود هر فیلم استانداردهای خاصی را در نظر نگرفته اند، نبود استاندارد در سال های اولیه برای امید به فیلمسازان جوان بسیار خوب است اما اگر به مرور زمان برای این جشنواره استانداردهایی را در نظر بگیرند بی شک سطح فیلم ها بالاتر می رود.

این فیلمساز به پیشرفت تکنیکی و محتوایی آثار اشاره کرد و گفت: اگر مسئوولان در جشنواره عمار فضای کارگاه های آموزشی را فراهم کنند، بی شک در این حوزه پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.

پور اسد درباره فیلمی که برای جشنواره عمار ساخته است، گفت: «طبیب بلاد» نام مستند پرتره ای است که درباره آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری در حوزه تاریخ معاصر ایران ساخته ام.

وی افزود: سید عبدالله بلادی بوشهری از نظر حوزه زمانی به اصل فیلم و دوران جنگ جهانی اول برمی گردد که در برابر متجاوزان انگلیسی که در آن زمان وارد استان بوشهر شده بودند، ایستادگی کرده بود.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نام سید عبدالله بلادی و مبارزه های او را کمتر کسی شنیده است، گفت: در تاریخ معاصر ما شخصیت های تاثیرگذار مانند سید عبدالله بسیار بوده است اما نامشان را کمتر شنیده اند. هدف اصلی من از ساخت این مستند پرداختن به جنبه های مختلف شخصیت این افراد است.

وی درباره دلیل انتخاب این موضوع ، خاطر نشان کرد: هدف از ساخت این فیلم شناساندن شخصیت های تاثیرگذار مانند سید عبدالله به جامعه بوده است چراکه عدم آگاهی از گذشته تاریخ می تواند به هویت سازی امروز ضربه وارد کند.

پوراسد با اشاره به اینکه وقتی جوانان گذشته تاریخی خود را ندانند، در شکل گیری هویتشان تاثیر دارد، گفت: شخصیت های برجسته بسیاری داریم که در نزد مردم هنوز بطور کامل شناخته نشده اند و من درباره آنها پژوهش های بسیاری انجام دادم که در آینده درباره شخصیت های دیگر نیز مستند هایی خواهم ساخت.

وی خاطر نشان کرد: زمان این فیلم 32 دقیقه است و از ابتدا برای شبکه مستند سیما ساخته شده اما با هماهنگی که با مدیران جشنواره شد، هدفمان از شرکت در جشنواره عمار این بود که از امکانات این جشنواره برای اکران گسترده در سراسر کشور استفاده کنیم.

503

کد خبر: 892015

وب گردی

وب گردی