معادن متروکه تربت حیدریه به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: معادن متروکه تربت حیدریه به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمدی اظهار داشت: یکی از قابلیت‌های جذب گردشگر در مناطق معادن و جاذبه‌های گردشگری زمین‌شناسی است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران تخصصی ژئوتوریسم است.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه سرمایه‌گذاری در گردشگری معادن اشتغال‌زایی مناسبی دارد و با توجه به اینکه 23 نوع معدن در این شهرستان وجود دارد با رایزنی‌های انجام شده قرار است بخشی از این معادن به ویژه معادنی که متروکه شده و فعالیت آنها به اتمام رسیده برای استفاده گردشگران علاقه‌مند به جاذبه گردشگری زمین‌شناسی و ژئوتوریسم در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در ادامه از تبدیل معادن متروکه به جاذبه گردشگری زمین‌شناسی برای گردشگران علاقه‌مند ژئو توریسم در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: یکی از این معادن که قابلیت جذب گردشگر را دارد و اخیراً با همکاری باشگاه کوهنوردی کیانمهر و اداره میراث فرهنگی و صنعت و معدن تربت حیدریه شناسائی شده معادن نمک است که این پدیده زمین‌شناسی، شامل برکه‌های آب شور، چکنده و چکیده‌های نمکی، بلورهای زیبا و چند ضلعی‌های نمکی است.

محمدی گفت: این پدیده در بخش کدکن واقع شده که در کنار آن جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله سنگ نگاره‌های تاریخی و جاذبه‌های روستایی می‌تواند به جذب گردشگر در این شهرستان کمک کند.

901

کد خبر: 892086

وب گردی

وب گردی