ضرورت بکارگیری بصیرت و هوشیاری و پرهیز از هرگونه رفتار احساسی

رئیس دانشگاه هنر، در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه هنر و دانشجویان سراسر کشور، برضرورت بکارگیری بصیرت و هوشیاری و پرهیز از هرگونه رفتار احساسی و خشونت ،در جریان تجمعات روزهای اخیر و حضور عده‌ای اغتشاش‌گر و فرصت طلب در تجمعات نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت:دشمنان ما از اینکه مردم ایران، مردم سالاری منحصر به خویش را بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد وصادر کردند، خوشحال نیستند.

به گزارش ایسکانیوز،متن پیام دکتر غلامرضا اکرمی، به این شرح است:" اکنون و در این شرایط خاص و حساس کشور بر خود وظیفه می ­دانم در جایگاه معلم و پدر خانواده­ دانشگاه هنر، شما فرزندان عزیزم را از هرگونه رفتار احساسی، عجولانه و هیجانی پرهیز دهم و بر حذر بدارم. امروزه در کشورهای به بلوغ رسیده، رشد، موفقیت و بالندگی نسل­ های جوان در گروی تعامل آگاهانه، مدبرانه و صحیح اجتماعی و برخورد انسانی است. اعتراض­ های به حق مردم در چند روز اخیر، به فریاد رسیده است! اگر قرار بود که مردم صدایشان را که از فشارهای زندگی ناشی از رکود و فساد اقتصادی بلند شده است، به گوش مسؤلین برسانند یقینا این صدا از سوی مقامات نظام شنیده شده است.

باید توجه داشته باشیم که در هیچ جامعه­ مدنی و مردم سالاری، با اغتشاشات خیابانی مشکلات حل و برطرف نشده است! مردم سالاری؛ حاصل گفت وگو، بصیرت، مشارکت و نقادی به روش­ های مدنی و دور از ناهنجاری و خشونت است. همچنین باید دقت داشته باشیم که در فضای نا آرام و خشونت آمیز، افراد ضد انقلاب و سودجو با قصد و نیت­ های ناصواب، از احساسات پاک مردم و به ­ویژه هیجانات شما جوانان عزیز سوء استفاده کرده و در جهت مقاصد شوم خود بهره می­ برند. افراد و جماعات مغرض، به ­خصوص در برهه کنونی جهان، برخلاف صلاح جوامع آرام، مستقل و به­ ویژه اسلامی عمل می­ کنند و جز دشمنی با مردم کار دیگری نمی ­دانند. همان­گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: نخبگان جامعه باید هوشیاری و بصیرت داشته باشند تا بتوانند در لحظات حساس، نقش آفرینی مثبت و سازنده ایفا کنند.

فرزندان خوبم؛ بدانید که آرزوی این پدر و همه خدمتگزاران نظام؛ رشد، تعالی، تبلور و سعادت شما جوانان آینده ساز کشور عزیزمان ایران است. آینده کشور در دست شما است. بیایید دست به دست هم دهیم و نگذاریم که دشمنان ایران و اسلام نفوذ کنند و هزینه ­های اجتماعی و اقتصادی مخرب را بر دوش ملت ما سنگین­ تر کنند.

بصیرت یعنی هوشیار باشیم و با چشمان باز و گوشان شنوا، با فکر و عقل، به دور از هیجان و احساسات سطحی، وقایع را بررسی و تحلیل کنیم. حال که تکفیری­ ها و داعشی­ های وحشی و جنایت­کار و هم پیمانان آنان به همت، مقاومت و از جان گذشتگی جوانان غیور ایران و اسلام شکست خوردند، آرام نمی ­نشینند و برای جبران شکست خود در صدد ایجاد آشوب و بلوا در کشور عزیزمان ایران و به خاک و خون کشیدن مردم شریف و بی گناه ما هستند. یادمان نرود که این مزدوران تکفیری با حمایت اربابان خود، سوریه و عراق را ویران کردند!

همچنین دشمنان ما از اینکه مردم ایران، مردم سالاری منحصر به خویش را بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد نمودند و گسترش دادند و حتی صادر کردند، خوشحال نیستند. مردم سالاری در ایران هنوز نوپا، جوان و آسیب پذیر است. از شما جوانان با بصیرت و نخبگان آرمان خواه، انتظار می ­رود که این نهال نوپای در حال رشد را مراقبت کنید.

اغتشاش،عصبانیت، تخریب و کشتار هر حرف حقی را ناحق جلوه می د­هد. آگاه و هشیار باشید و داخل اغتشاشات خیابانی و خشونت ­های ایجاد شده در این روزهای اخیر نشوید. این اعمال و خشونت­ ها کور و بی هدف است و ادامه آن، سرمایه ­های اجتماعی-اقتصادی و اعتماد به نفس عمومی را در شعله ­های خود در هم می شکند و از بین می ­برد. آبرو، حیثیت، شرف و غیرت را در ملت و جوانان ما می­ سوزاند و سرزمین، فرهنگ و تمدن افتخار آفرین ایران را نابود می ­کند.

شما هنرمندید و باید هنرمندانه عمل کنید. چشم و امید مردم به شما است. هنرمندان همیشه دلسوز و خیرخواه مردم بودند و مشکلات مردم را با زبان شیرین و موثر هنر بیان کرده اند و برای دولت مردان راه نشان داده و برای مردم شادی و آسایش به ارمغان آورده­ اند. زبان هنر زبان تفاهم و صداقت است. شما باید با سلاح هنرتان با کجی ­ها و ناراستی ­ها مبارزه کنید. سلاح هنر از هر تیغی برنده تر و درمان کننده تر است. زیرا با آگاهی رساندن به مقابله با زشتی ­ها می ­رود و آگاهی از هر سلاحی، اصلاح کننده ­تر است.

امیدوارم که خداوند سبحان و رحمان به همه ما کمک کند و صبر و آرامش و بصیرت در دل­ های ما ایجاد نماید و به دولت مردان و مدافعان نظام در ظل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ تحمل، درک، تدبیر و درایت عطا کند. تا بتوانیم بار دیگر از این گذرگاه تنگ و تاریک و سختی که پیش آمده، عبور کنیم. تاریخ این سرزمین نشان داده که هر گاه ملت ما آگاهانه عمل کرده، از گذرگاهای باریک و سخت تاریخ به آسانی عبور کرده و همیشه در حفظ دین و شرف و ملت و سرزمین خود سربلند و سرافراز و راست قامت چون دماوند ایستاده است. امروز حراست، پایداری و تمامیت این سرزمین و سرمایه های گران بهای فرهنگی و تاریخی آن به کف با کفایت دستان و فکر سلیم و خلاق شما؛ فرزندان عاقل، هوشیار و هنرمند سپرده شده است.

باشد که باز هم با توکل بر عنایات خداوند منان، همچون گذشتگان‌مان رشادت و حماسه بیافرینید و در این برهه نیز بر دشمنان کور وطن پیروز باشید."

منبع: ایسنا

204

کد خبر: 893734

وب گردی

وب گردی