حضور مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای هویزه

مراسم باشکوه و معنوی گرامیداشت شهدای حماسه‌ساز هویزه که در سی و هفتمین سالگرد حماسه هویزه با حضور تعداد کثیری از خانواده شهدا در یادمان شهدای این شهر برگزار شد، پذیرای میهمانانی ویژه از دانشگاه آزاد اسلامی نیز بود.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و مقامات لشکری و کشوری، عشایر عرب خوزستان، خانواده بسیجیان و شهدا و جمعی از دانشجویان در یادمان شهدای این شهر برگزار شد، دکتر محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی همراه دکتر شهرام لک دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و جمعی از مسئولان دانشگاه با حضور در این مراسم معنوی به مقام شامخ شهدای 16 دی ادای احترام و با خانواده معزز شهدای هویزه از نزدیک به گفت‌وگو نشست و آنان را مورد دلجویی و تفقد خود قرار داد.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه که پیش از شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای هویزه با حضور در یادمان شهدای شلمچه نسبت به قهرمانی های شهدای والا مقام شلمچه ادای احترام کرده بود گفت: «شهدا ارزشمندترین ذخیره های انقلابند. جایگاه شهدا ارزشمندترین الگو برای جوانان نسل های امروز و آینده جامعه است.»

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تجلیل و گرامیداشت یاد خانواده های شهدا به عنوان اسوه های ایستادگی و مقاومت برای مسئولان امری واجب و الهی بوده و امروز اقتدار و قدرت ایران اسلامی مرهون جانفشانی و رشادت های بی بدیل این شهدا و خانواده معزز آنهاست.»

مردانی اظهار کرد: «وظیفه اخلاقیمان حکم می کند که قدردان عزیزانی باشیم که به خاطر امنیت و حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی گرانبهاترین سرمایه خود را فدا کردند.»

این مراسم که همانند سنت همه ساله خود با خاطره گویی درباره عملیات نصر و شهادت 145 نفر از مردم قهرمان هویزه و برگزاری مجموعه سخنرانی برگزار شد، به پاس فداکاری های مردم شهر هویزه و دیار «شهر قهرمانان» و یاد شهیدان این دیار و بویژه شهید علم الهدی در محل یادمان این شهدای این شهر که در واقع رزمگاه، قتلگاه و آرامگاه شهیدان عزیز هویزه است، در ایام منتهی به 16 دی برگزار می شود.

در پایان این مراسم از خانواده‌ معظم شهدای هویزه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه پیام نور خوزستان و هیأت امنای یادمان تجلیل شد.

از حماسه نامیرای هویزه که 3 و نیم ماه پس از تهاجم وحشیانه صدامیان به مرزهای ایران اسلامی به وقوع پیوست به عنوان مبدأ حرکت های مبارزاتی دانشجویان ایرانی در 8 سال دفاع مقدس یاد می شود و اهمیت این روز تا آنجاست که در تقویم ها به نام «روز شهدای دانشجو» نامگذاری شده است.

سخنان فراوان رهبر فرزانه و معظم انقلاب درباره شهدای «عزیز و غریب» این واقعه تاریخی که در جبهه و جامعه منشأ آگاهی و بصیرت بوده اند، تشبیه حرکت حماسی شان به «شهدای کربلا» و «صدر اسلام» و برجسته خواندن آنان در میان شهدای سراسر دوران جنگ از سوی معظم له، نشان از جایگاه والای شهیدان حماسه هویزه و فرمانده شجاع و عزیزشان شهید سید محمد حسین علم الهدی نزد ایشان دارد.

حماسه هویزه که در سه حوزه نیروهای نظامی ایران، ترکیب قدرت سیاسی ایران و استراتژی نظامی عراق مؤثر بود، سبب شد تا بن بست جنگ زرهی با تکیه بر نیروی انسانی مؤمن و متعهد شکسته شود و استراتژی جنگ مردمی و انقلابی در 8 سال دفاع مقدس، جایگاه مناسبی یابد.

یادمان شهدای هویزه در 25 کیلومتری جنوب‌غربی شهر هویزه و محل رشادت شهید علم‌الهدی و یارانش از یادمان‌هایی است که زائران راهیان نور بویژه دانشجویان جوان بیشتر از آن بازدید می‌کنند و به دلیل نحوه شهادت شهیدانش و شباهت هایی که به واقعه عاشورا دارد به کربلای هویزه مشهور است.

کد خبر: 893859

وب گردی

وب گردی