واشنگتن فری‌بیکن: کاخ سفید در حال تدوین راهبرد‌هایی برای تقویت ناآرامی‌ها در ایران است

پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در مطلبی فاش کرد مقامات کاخ سفید بر توسعه راهبرد خود در حمایت از آشوب‌ها در ایران متمرکز شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» در مطلبی نوشت مقامات امنیت ملی کاخ سفید بر توسعه راهبردهای حمایت از آشوب ها و ترویج آن در ایران متمرکز شده اند. با این حال، آنها در بلاتکلیفی حفظ توافق هسته ای و جریان رسیدن پول به دولت ایران قرار دارند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد :مقامات امنیت ملی کاخ سفید در حال تدوین راهبردهایی برای دامن زدن به ناآرامی‌های اخیر در ایران هستند، اما هنوز درباره این که آیا در چارچوب این راهبردها بهتر است آمریکا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنند یا خیر، به جمع‌بندی لازم نرسیده‌اند.

کاخ سفید با ضرب‌الاجلی مواجه است که می تواند دولت را مجبور کند تا تحریم ها علیه ایران را تمدید کند. در این صورت، مانع جریان تامین مالی چندین نهاد کلیدی وابسته به دولت ایران می شود.

به نوشته این روزنامه،‌ مقامات امنیت ملی کاخ سفید به دنبال راهکارهایی برای تقویت نارضایتی‌های مردمی از دولت ایران هستند و در این میان،‌ برخی از آنها معتقدند تمدید تحریم‌های هسته‌ای تعلیق شده از سوی ترامپ علیه نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور ممکن است این راهکارها را بی‌اثر کند؛ به عبارت دیگر، تمدید تحریم ها با ادعاهای رئیس جمهور این کشور مبنی بر حمایت از آشوبگران در ایران متناقض خواهد بود و شرایط اقتصادی را برای آنان بدتر می کند.

مقامات بلند پایه آمریکا به موقعیت دشواری که در آن قرار دارند اذعان کرده اند. «ریچارد گلدبرگ» از مقامات ارشد سابق آمریکا و از نزدیکان «مارک کرک»، سناتور جمهوری خواه ایالت ایلینوی و معمار تحریم های بیشتر کنگره علیه ایران، گفت: اگر شما رئیس جمهور باشید و ببینید ایرانی های در مخالفت با دولت به خیابان ها ریخته اند، چطور تحریم ها را مدیریت می کنید تا مانع جریان رسیدن پول به دولت و نهادهای وابسته به آن شوید؟

وی ادامه داد: ما به یک استراتژی جامع برای حمایت از آشوب ها در ایران نیاز داریم. این راهبردها باید شامل توقف مسیر انتقال پول به دولت ایران باشد.

شایان ذکر است ترامپ باید طی یکی دو هفته آتی درباره تمدید شش ماهه معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام تصمیم‌گیری کند.

کد خبر: 893971

وب گردی

وب گردی