پاسخ کوبنده انصارالله به  ادامه محاصره

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت که اعلام ائتلاف سعودی مبنی بر بازگشایی بندر حدیده دروغ است و درصورتی که آنها به محاصره های خود پایان ندهند، ارتش و انصارالله نیز مسیر کشتیرانی بین المللی را در دریای سرخ قطع خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در دیدار با معین شریم معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: آن ها در حالی با کشتی هایشان از آب های ما عبور می کنند که مردم یمن از گرسنگی می میرند.

وی با اعلام آمادگی برای تفاهم به منظور پایان خونریزیها گفت: برای مذاکرات دوطرفه به منظور پایان دادن به خونریزی ها و برقراری ثبات و امنیت آمادگی داریم.

در این دیدار صالح صماد از آخرین تحولات یمن و به ویژه وقایع اخیر صنعا صحبت کرد و افزود: بسیاری از کسانی که در وقایع صنعا و کودتای نافرجام علی عبدالله صالح دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با رد ادعاهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در خصوص بازگشایی بندر حدیده، گفت: آن ها ادعا می کنند که بندر را باز کرده اند در حالی که تا این لحظه چنین کاری انجام نشده است. آن ها حتی کشتی های درون بندر را نیز خارج کردند و اظهارات رسانه ای آن ها عاری از صحت است.

وی اضافه کرد: آن ها مدعی هستند که محاصره مردم یمن به خاطر جلوگیری از ورود سلاح است. این در حالی است که ابزار لازم برای بازرسی کشتی ها را دارند و بر این اساس توجیه حضورشان در بندر حدیده قابل قبول نیست.

صالح صماد همچنین با انتقاد از نقش سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن در خصوص بحران یمن گفت: سازمان ملل متحد نقش حساسی در این خصوص دارد، اما ما تنها نقش منفی این نهاد بین المللی را لمس کردیم که باعث ایجاد نا امیدی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد به خوبی نقش میانجیگرانه خود را برای حل بحران یمن ایفا کند.

حملات ائتلاف عربی، به سرکردگی عربستان از ششم فروردین ماه 94 تاکنون بیش از هشت هزار و 700 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است، اقدامی که همچنان در سایه سکوت محافل بین المللی ادامه دارد.

کد خبر: 894971

وب گردی

وب گردی