ابراز تاسف سفیر انگلیس نسبت به حادثه نفتکش ایرانی

سفیر انگلیس در ایران با ابراز تاسف نسبت به حادثه پیش آمده برای نفتکش ایرانی در آب‌های چین گفت: امیدوارم عملیات نجات که در جریان است، موفقیت‌آمیز باشد.

به گزارش ایسکانیوز، نیکولاس هاپتون، سفیر انگلیس در ایران پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر و نسبت به حادثه برخورد یک نفتکش ایرانی با یک قایق چینی ابراز تاسف کرد.

وی گفت: از شنیدن خبر این سانحه در سواحل شرقی چین که شامل یک نفتکش ایرانی بوده است، متاسف شدم. امیدوارم عملیات نجات که هم اکنون در جریان است، با موفقیت به سرانجام برسد. من با خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی می‌کنم.

وزارت حمل و نقل چین روز یک‌شنبه هفته جاری(17 دی‌ماه) اعلام کرد که ۳۲ نفر در پی برخورد دو کشتی که یکی از آنها نفتکش بوده است، ناپدید شده‌اند.

این نفتکش بر اثر این برخورد آتش گرفته است که گفته می‌شود هنوز در آتش می‌سوزد و دولت چین تاکنون نتوانسته این آتش را مهار کند.

بنا بر بیانیه وزارت حمل و نقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی در سواحل شرقی چین روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، در حال حاضر مفقود هستند.

تمامی افراد ناپدید شده، ایرانی و متعلق به نفتکش بوده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آنها هنوز در جریان است.

وزارت حمل و نقل چین افزود: دومین کشتی که یک کشتی باری چینی با پرچم هنگ کنگ بوده است، متحمل خسارتی که امنیتش را به خطر بیندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

این حادثه در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی(۳۰۰ کیلومتری) از شرق دهانه رودخانه یانگ‌تسه در نزدیکی شهر شانگهای در شرق چین به وقوع پیوست.

دومین کشتی نیز حامل ۶۴ هزار تن غلات بود که ۲۱ نفر خدمه آن که همگی ملیت چینی دارند و نجات داده شدند.

304

کد خبر: 895469

وب گردی

وب گردی