لایحه ستاد تدابیر ویژه به مجلس ارائه شود

نماینده مردم دهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه لایحه تدابیر ویژه به مجلس شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد شاعری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بروز اعتراضات مردمی در برخی شهرها بودیم که ناشی از فشارهای اقتصادی، عدم تحقق وعده‌ها و سوء مدیریت در اداره کشور بود. ولی متاسفانه جریانات ضد انقلاب داخلی و حامیان استکباری آنان بر موج اعتراضات سوار شدند و با شعارهای ساختار شکنانه و رفتارهای آشوبگرانه قصد داشتند مطالبات اقتصادی مردم را به چالش سیاسی و امنیتی تبدیل کنند.

وی افزود: به لطف الهی و با حضور حماسی و به موقع مردم این توطئه‌ها با تدبیر نیروهای انتظامی و امنیتی خنثی شد اما مطالبات مردم همچنان به قوت خود باقی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: اگر باور دارید که شرایط اقتصادی کشور ویژه است و روشهای سنتی و متعارف گذشته قادر به حل این چالشها نیست، فقط با نقادی و ایجاد سروصدا و رفتارهای ژورنالیستی نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم. سال گذشته و سال قبل از آن برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ستاد تسهیل اشتغال و رفع موانع تولید ایجاد شد که این ستاد و سازوکار آن نتوانست مشکل تولید و اشتغال را حل کند. لذا درخواست داریم لایحه ستاد تدابیر ویژه به صورت فوریتی به مجلس ارائه شود.

شاعری خاطر نشان کرد: ما باید به استانداران، وزرای اقتصادی و کسانی که مسئول کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند، اختیارات لازم را بدهیم و از آنها مسئولیت بخواهیم.

وی اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار برای اخذ یک موافقتنامه باید20 استعلام بگیرد چطور می‌تواند سرمایه‌گذاری کند؟ ضمن اینکه نرخ سود بانکها هم بالا است. بنابراین کارخانه را می فروشد و می‌خواهد پول نقد خود را در بانکها با نرخ سود 20 و 25 درصد سپرده‌گذاری کند. آیا این محاربه با خدا و معصیت بزرگ نیست؟

شاعری تصریح کرد: ستاد تدابیر ویژه با تدبیر روسای سه قوه با قید فوریت تقدیم مجلس شود و اختیارات قانونی را به استانداران و وزرای اقتصادی بدهیم واز آنها مسئولیت بخواهیم. با روشهای سنتی نمی توان به مطالبات مردم پاسخ داد.

نماینده مردم نکا افزود: سال قبل دستور العمل کاهش نرخ سود بانکی اعلام شد ولی بعضا به آن عمل نمی‌شود. پول صندوق ضمانت صادرات چقدر است؟ آیا با 50 یا 100 میلیارد می‌توان صادرات انجام داد؟ بانک مرکزی سال گذشته شاخص کسب و کار ایران را شش پله سقوط داد. ما نیازمند ساماندهی صندوق ضمانت صادرات و حمایت از تولید هستیم.

304

کد خبر: 896774

وب گردی

وب گردی