امیر عبداللهیان:   امیدواریم عقلانیت بر رفتار سردمداران سعودی حاکم شود

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل اظهار داشت: سران سعودی رفتارشان در قبال جهان اسلام رفتار غیر سازنده است و امیدواریم عقلانیت بر رفتار سردمداران سعودی حاکم شود.

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در حاشیه کنفرانس مجالس کشور های اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگارسیاسی ایسکانیوز مبنی بر این که تا به حال چه کشورهایی به این کنفرانس دعوت شده اندگفت: 46کشور اسلامی در این کنفرانس هیئت های عالی رتبه دارند ونیز بیش از 60 درصد کشور هایی که شرکت کرده اند هیئت های سطح بالا یعنی رئیس مجالس و یا نواب رئیس مجالس هستند.

وی در خصوص عدم شرکت برخی از کشور ها در این کنفرانس علی رغم این که هم دعوت مستقیم صورت گرفته بود و همه دعوتنامه ها از طریق نمایندگی ها در سازمان ملل و دبیرخانه کنفرانس ارسال شده اظهار داشت: علی رغم دعوت مستقیم از عربستان سعودی، بحرین و امارات تا این لحظه این کشور ها نماینده ای را برای شرکت در این اجلاس معرفی نکرده اند .

امیر عبداللهیان با اظهار این که توقع ما این است که با توجه به مسائل جهان اسلام و از جمله موضوع قدس همچنین همبستگی در بین کشورهای اسلامی به دور از بحث های دوجانبه ای که وجود دارد در این مراسم شرکت می کردند خاطرنشان کرد : جا داشت این کشورها به دور از سیاست های جنگ طلبانه وافراط گرایانه با رویکرد جدید در این اجلاس شرکت می کردند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان در خصوص شرکت نکردن برخی کشور ها در این کنفرانس اقداماتی را انجام داده است یا خیرگفت: اطلاع دقیقی از این که عربستان اقدامی در خصوص این کنفرانس انجام داده باشد ندارم ولی سران سعودی رفتارشان در قبال جهان اسلام رفتار غیر سازنده است و امیدواریم عقلانیت بر رفتار سردمداران سعودی حاکم شود.

کد خبر: 897362

وب گردی

وب گردی