بی توجهی دولت به احکام حمایتی بخش تولید در برنامه ششم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت نسبت به احکام حمایتی بخش تولید که در برنامه ششم آمده، انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در جلسه علنی امروز مجلس و پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی درباره نحوه اجرای سه قانون اقتصادی در دولت، در ارزیابی این گزارش اظهار داشت: ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و برای خودکفایی اقتصادی و تولید باید به راهکارهای عملی از جمله بند ۶ سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی و بند یک سیاست های کلی اشتغال توجه کنیم.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با قراردادهای اقتصادی بین‌المللی از جمله fatf تصریح کرد: در حال حاضر آن قرارداد که رهبری نیز با آن مقابله کردند، در قالب یک پازل چند لایه و به صورت موافقت های بین‌المللی دیگر به مجلس ارائه می شود که من اعلام خطر می کنم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای همسو گفت: چرا باید یک مقام فرانسوی ۱۴ بار در یک سال به ایران بیاید و با مقامات بانکی کشورمان جلسه بگذارد؟ آیا هدفی جز جمع آوری اطلاعات اقتصادی و فنی ما وجود دارد؟

سالک بر ضرورت جلوگیری از واردات بی رویه تأکید کرد و گفت: این مسئله به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی منجر شده است.

این نماینده مجلس همچنین با تأکید بر ضرورت توجه دولت به شبکه های نفوذ در حوزه آب و غذا اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد مواد برنامه ششم توسعه مربوط به احکام حمایتی بخش تولید است اما به آن توجهی نمی شود؛ گره زدن همه مسائل کشور به برجام نیز خطای دیگر بوده و حالا این سوال وجود دارد که چه برنامه ای برای مقابله با تحریم های اقتصادی دارید؟

304

کد خبر: 897987

وب گردی

وب گردی