تاکنون679 شورای آموزش و پرورش در کشور تشکیل شده/98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: 98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، مهرزاد حمیدی صبح امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری اظهار داشت: یک میلیون همکار اداری، 13 میلیون دانش‌آموز و 26 میلیون والدین دانش‌آموز به صورت مستقیم با وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارند.

وی بیان داشت: مأموریت بلند و آرزوی ما در ارتباط با انسداد مبادی بی‌سوادی، عدالت آموزشی و کیفی‌تر در سطح کشور بدون هماهنگی، مشارکت، همیاری و همدلی همه دلسوزان علم در کشور حاصل نمی‌شود.

حمیدی با بیان اینکه 98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود، عنوان کرد: سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش به عدد و رقم در نمی‌آید و حس اعتمادی را که در جامعه نسبت به فرهنگیان و معلمان وجود دارد، نمی‌توان، انکار کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: 679 شورای آموزش و پرورش در سطح کشور تشکیل شده و تاکنون 32 هزار و 968 مصوبه داشته که آثار آن را در افزایش رشد علمی کشور، کیفیت آموزشی، انسداد بی‌سوادی و ... شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش تشکیل شده است تا با مردم ارتباط بیشتری داشته باشیم و مردمی‌تر شویم، زیرا در این شوراها همه اقشار و نهادها گرد هم آمده و ظرفیت‌های بومی استانی و منطقه را تجمیع کرده تا مسائل آموزش و پرورش پیش رود.

حمیدی یکی از اقدامات خوب شوراهای آموزش و پرورش را مدارس هیأت‌امنایی دانست و گفت: با تجربه‌گردانی شوراها و استفاده از ائمه جمعه، متفکران و اولیا جلسه‌ها به صورت مستمر پیش رفته و بخش‌های معطل مانده این قانون که ظرفیت بزرگی دارد به پیش رود.
706

کد خبر: 898016

وب گردی

وب گردی