شاخصه‌های گفتمان رهبری استخراج و شناخته شود

عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی گفت: باید شاخصه‌های گفتمان رهبری استخراج و شناخته شود که امروز در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این کار در حال انجام است و می توان شاخصه‌ها را از آن استخراج کرد و به دنبال پیاده‌سازی آن بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر نیره قوی عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاهیان گفت: دوره ای که ما در آن هستیم دوران طلایی شیعه است، ما نباید هدف را گم کنیم و باید بر مبنای مطالبات مقام رهبری در جهت رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی گام برداریم.

وی افزود: دامنه تعاملی ما با غرب به شرط تعامل سازنده باعث تقویتمان می شود، این نباشد که بگوییم همه چیز غرب بد است، مقام معظم رهبری فرمودند آرمانگرا باشیم و واقعیت را ببینیم، خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی که در کشورهای دیگر شعبه دارد، باید در عین تعامل سازنده هویت خودمان را حفظ کنیم.

عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی تاکید کرد: باید شاخصه‌های گفتمان رهبری استخراج و شناخته شود که امروز در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این کار در حال انجام است و می توان شاخصه‌ها را از آن استخراج کرد و به دنبال پیاده‌سازی آن بود.

وی ادامه داد: جامعه هدف ما دانشجویان هستند، باید برای این گروه از جامعه برنامه‌ریزی کنیم و روی آنها کار فرهنگی سازنده و بنیادین انجام دهیم.

دکتر نیره قوی تاکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید برنامه‌ریزی کنیم، در همین فرصت باقی مانده و جوانانی که در انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده‌اند را معرفی کنیم.

وی افزود: باید برنامه‌ای بلند مدت داشته باشیم، در کنار برنامه بلند مدت، برنامه‌ای مقطعی برای دهه فجر امسال تعریف کنیم.

دکتر نیره قوی خطاب به دانشجویان تشکل‌های دانشجویی متذکر ش :‌ اولویت شما باید در کادر سازی در چند موضوع مهم و اساسی باشد و به فرمایش مقام رهبری باید در واقع وضعیت موجود را ترسیم کنید و وضعیت مطلوب راتعیین نکنید و از ظرفیتی که دارید نهایت استفاده را داشته باشید.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 898260

وب گردی

وب گردی