درخواست بارزانی از مک گورک

نخست وزیر اقلیم کردستان از فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد که‌ ائتلاف ضد داعش نقش بیشتری در حل اختلافات اربیل – بغداد از طریق گفتگو ایفا نماید.

به گزارش ایسکانیوز، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان چهارشنبه (27 دی ماه) در اربیل از هیئت آمریکایی به سرپرستی برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش و داگلاس سیلمان سفیر این کشور در عراق استقبال کرد.

بنا به گزارش سایت رسمی دولت اقلیم کردستان در این دیدار، مک گورک پشتیبانی آمریکا از گفتگوهای جدی میان بغداد و اربیل در راستای حل اختلافات فی مابین را اعلام کرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا همچنین از پروسه سیاسی اقلیم کردستان و برگزاری انتخابات پارلمانی در کردستان اعلام حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان نیز حضور داشت، هیئت آمریکایی بر تداوم همکاری های این کشور با اقلیم کردستان و پشتیبانی از آن تاکید کرد.

در مقابل نیز، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان بر ضرور نقش آفرینی ائتلاف ضد داعش در حل اختلافات اربیل – بغداد از طریق گفتگو تاکید کرد.

بارزانی ضمن ابراز خوشحالی از دیدارهای صورت گرفته میان هیئت های اربیل و بغداد ابراز امیدواری کرد که نشست ها به نتایجی دست یابند که منافع طرفین را تامین کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان درباره وضعیت سیاسی اقلیم کردستان اشاره کرد که روابط و دیالوگی جدی میان احزاب سیاسی کردستانی وجود دارد و تلاش همه طرف ها برای برگزاری انتخابات است.

کد خبر: 898319

وب گردی

وب گردی