بروجردی:  توانمندی موشکی ایران هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد

رییس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه توانمندی موشکی ایران یک مسئله امنیت ملی است گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مواضع دولت و رییس جمهور آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان پی تی دارای پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در عدم استفاده از سلاح‌ های هسته‌ای است و توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست راهبردی بازدارندگی است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی موشکی ایران هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد اذعان کرد: این موضوع یک مسئله امنیت ملی است، بدون اینکه هیچ ارتباطی نه به برجام، فرا برجام و نه هیچ کشور دیگری ندارد و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

نماینده مردم بروجرد با اشاره به اینکه ما پذیرفتیم که بر خلاف آمریکا سلاح هسته ای نداشته باشیم تصریح کرد: ما پذیرفته ایم سلاح شیمیایی میکروبی و اتمی نداشته باشیم و تنها وسیله بازدارندگی جمهوری اسلامی در استراتژی دفاعی ما موشک است و این غیر قابل تغییر و مذاکره است و در آینده هم با استحکام و قدرت بیشتری به پیش خواهیم رفت تا زمانی که ما به مرحله مطمئنی برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ایالات متحده تنها کشوری است که در یک کشتار وحشتناک تاریخی صدها هزار نفره با به کارگیری سلاح هسته ای متهم ردیف اول کل دنیاست و باید در تاریخ به خاطر این جنایات بزرگ در هیروشیما و ناکازاکی محاکمه شود بنا بر این آمریکا به هیچ وجه حق دخالت در این عرصه را ندارد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که ترامپ در برابر عدم امضای تحریم های جدید ،شروطی برای ایران از سوی خود عنوان کرده گفت: ترامپ این شروط را تنها برای خود گذاشته است ضمن اینکه این شروط غیر قابل تحقق و غیر منطقی است و به هیچ وجه ما این شروط را قبول نداریم .

رییس کمیسیون امنیت مجلس در پایان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به بروکسل جهت رایزنی با هیئت های اروپایی اشاره کرد و گفت: آمریکا در این زمینه کاملاً منزوی است چرا که بسیاری از اروپایی ها به این موضوع اذعان کردند که ایران با تمام قوا به تعهدات خود در خصوص برجام عمل کرده ضمن اینکه سازمان ملل،اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی هسته ای نیز به صراحت موضع خود را بر تعهد جمهوری اسلامی ایران نسبت به پایبندی خود به برجام را رسما اعلام کرده اند.

301

کد خبر: 898840

وب گردی

وب گردی