ایران برترین کشور صیدکننده آبزیان در منطقه خاورمیانه

ایران از سال 2005 تا سال 2015 برترین کشور صیدکننده آبزیان در منطقه بوده است. برترین کشورهای صیدکننده آبزیان در منطقه خاورمیانه به ترتیب کشورهای ایران، مصر، عمان یمن و امارات متحده عربی هستند و تا کنون گزارش جدید از آخرین آمار موجود در این زمینه موجود نیست.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اگر بخواهیم وضعیت تولیدکنندگان آبزیان صیدشده در جهان را نیز موردبررسی قرار دهیم، آسیا بزرگ‌ترین تولیدکننده در جهان است، قاره آسیا در سال 2012 با صیدی برابر پنجاه‌ویک میلیون تن بزرگ‌ترین قاره صیدکننده آبزیان در جهان بوده است، رتبه‌های بعدی متعلق به قاره امریکا( 19 میلیون تن)، اروپا( 13 میلیون تن)، افریقا( 8 میلیون تن)، و اقیانوسیه ( حدود 1 میلیون تن) است. ایران در آسیا رتبه سیزدهم در صید آبزیان را در سال 2012 به خود اختصاص داده است.
صید آبزیان در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان
کل صید آبزیان در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان در سال 2015 معادل پانصد و بیست‌وهشت هزار و 349 تن، بزرگ‌ترین کشور صیدکننده آبزیان در منطقه( حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان بوده است.
با توجه به کاهش ذخایر دریایی، استفاده از ظرفیت‌ها، و فرصت‌های جدید برای تولید در دستور کار سازمان شیلات ایران قرارگرفته است. یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، صید در آب‌های فراساحلی و بین‌المللی است. در این راستا سازمان شیلات ایران باسیاست استفاده از شناورهای کلاس کشتی به روش پرساین برای صید تون ماهیان در چند سال گذشته موفق به کسب مقام اول در غرب اقیانوس هند و مقام دوم در صید تون ماهیان در اقیانوس هند شده است.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، در خصوص وضعیت صید آبزیان در منطقه خاورمیانه و جهان بررسی خود را در آمارنامه دریایی ایران به انجام رسانده است.
202

کد خبر: 901823

وب گردی

وب گردی