کانکس تاشو دستاوردی نو از محققان دانشگاه آزاد ملایر

همزمان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساخت کانکس تا شونده در دانشگاه آزاد واحد ملایر به بهره برداری رسید و و اولین کانکس تاشونده پژوهشکده اسکان واحد ملایر رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، محققان پزوهشکده اسکان واحد ملایر موفق به طراحی و ساخت سازه های سیار برای حوادث غیر مترقبه و کانکس تا شوند شده اند.

طرح کانکس تاشونده به مساحت 12 متر مربع بوده و قابلیت جمع شدن را دارد که این امر امکان جابجایی آن را به سادگی فراهم می آورد.

این کانکس با هدف اسکان موقت در شرایط بحرانی و نیز در مناطق غیرمسکونی ساخته شده است که نمونه اولیه آن با موفقیت آزمایش و رونمایی شد.

هزینه ساخت نمونه اولیه کانکس تاشونده 70 میلیون ریال بوده که با آغاز تولید انبوه آن قیمت تمام شده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت ساخت خانه کامپوزیتی ضد زلزله از دیگر اقدامات پژوهشکده اسکان میباشد.

استاندار همدان در این آیین با تقدیر از این اقدام دانشگاه آزاد ملایر اظهار داشت: اجرای این طرح برای مناطق زلزله زده بسیار مناسب است.

محمدناصر نیکبخت گفت: با معرفی و ارایه هر چه بیشتر این کانکس می توان هر چه زودتر به تولید انبوه رسید.

کلنگ زنی مرکز پرتو درمانی در دانشکده علوم پزشکی
آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز یرتودرمانی و احداث کلینیک فوق تخصصی پرتودرمانی و تشخیص و درمان سرطان یکی دیگر از برنامه های وزیر علوم در ملایر بود.

عباس ملک حسینی در این آیین اظهار داشت: این طرح با مشارکت بخش خصوص ویکی از مراکز پیشرو در ساخت مراکز پرتو درمانی کشور اجرا می شود.

کد خبر: 905579

وب گردی

وب گردی