چهل سالگی انقلاب اسلامی

معاون امور استان‌های صدا و سیمابه مناسبت سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب در یادداشتی حضور مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی را توصیف کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب در یادداشتی حضور مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی را توصیف کرد که در ادامه میخوانیم.

امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ انقلاب اسلامی ۳۹ بهار را پُشت سر گذاشت و وارد چهلمین سال خود شد. مردم با حضور خود حقیقتا ۲۲بهمن تماشایی را خلق کردند و همگان شاهد حضوری چشمگیر، پرشور و بامعنا مردم در سراسر ایران بودند.

راهپیمایی سراسری مردم ایران حاکی از علاقه و وفاداری آنان به انقلاب اسلامی در کنار همه تنگناها و سوءمدیدیت ها بود.

در همین رابطه مقاله کوتاهی در هفته نامه صداوسیما نوشتم که ۷ فراز آن را در اینجا به صورت خلاصه می آورم:

1. آنتونی گیدنز جامعه شناس مشهور جهان میگوید اگر از من درباره تاثیر انقلاب اسلامی سوال کنید میگویم: «انقلاب اسلامی نگاه و رویکرد دنیا را از توجه به لیبرالیسم و سوسیالیسم به سمت اسلام برگرداند و این یک دستاورد بزرگ است».

2. قرن بیستم «قرن امام خمینی» نامیده شده است و انقلاب اسلامی به خاطر داشتن ویژگی هایی چون دینی و اسلامی بودن، نفوذ رهبری، فراگیری قشری (حضور یکپارچه آحاد مردم)، استقلال و عدم اتکا به هیچ قدرت خارجی و... انقلابی خاص می باشد.

3. انقلاب اسلامی اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل و به چالش کشیدن و فرو ریختن هیمنه کاریکاتوری آمریکا در جهان را کلید زد

4. انقلاب اسلامی موفق شد نظام استبدادی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط و جمهوری اسلامی «متکی بر آرای مردم و نظام دینی» را جایگزین آن نماید.

5.در پرتو انقلاب اسلامی، «ایران قدرت بزرگ منطقه ای» شده است و در «تحولات جهانی نقش آفرین» است.

6. در حوزه بهداشت و سلامت، علم و فناوری، کشاورزی ، هوا فضا، موشکی، هستهای، صنایع دفاعی، نانو، بایو تکنولوژیکی و دستاوردهای بزرگی را ایران اسلامی به دست آورده است.

7. با نگاه آینده پژوهانه به انقلاب باید چالش ها و آسیبها را مورد واکاوی قرار داد؛ از جمله ناکارآمدی نظام اجرایی، فساد افسار گسیخته، نادیده انگاشتن شایسته سالاری، ضعف نظارت و ارزیابی بر کارها، پایین بودن آستانه تحمل و سقف تحمل و مدارای مسئولان و...

و در آخر امید است موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری با سرپنجه تدبیر حل کنیم و جمهوری اسلامی را الگویی برای جهانیان قرار دهیم. ما میتوانیم اگر بخواهیم.

کد خبر: 906482

وب گردی

وب گردی