غربالگری توانبخشی حدود 12 هزار دانش آموز ابتدایی در کشور

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از اجرای طرح غربالگری توانبخشی انحراف ستون فقرات و ناهنجاری‌های صافی کف پا در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حسن صفاریه ، با بیان این مطلب که هر کدام از مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان‌ها و شهرهای مختلف، موظف به ارائه معاینه غربالگری در تعدادی از مراکز آموزشی در ایام دهه فجر بودند، اظهار کرد: در این اقدام انحراف ستون فقرات، ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در 25 استان کشور توسط کارشناسان ارتوپدی جمعیت هلال احمر شناسایی شد.


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اجرای این طرح در 60 مدرسه، افزود: بر همین اساس تعداد 11 هزار و 903 دانش آموز توسط تیم های متخصص توانبخشی معاینه شدند که در بین این تعداد 1215 دانش آموز مبتلا به انحراف ستون فقرات و همچنین تعداد 1841 دانش آموز مبتلا به ناهنجاری‌های صافی کف پا و دیگر مشکلات پا شناسایی شدند.

در بین آمار ارسال شده تاکنون استان آذربایجان شرقی با ارایه خدمات در 2 مدرسه و تعداد 1170 دانش آموز، بیشترین آمار گزارش ناهنجاری به تعداد 714 مورد را اعلام کرده است


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی گفت: آمار اعلام شده مربوط به 23 استان است که در بین آنها استان بوشهر با ارایه خدمات در 11 مدرسه و تعداد 3000 دانش آموز بیشترین آمار ارایه خدمات در طرح مذکور را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین در بین آمار ارسال شده تاکنون استان آذربایجان شرقی با ارایه خدمات در 2 مدرسه و تعداد 1170 دانش آموز، بیشترین آمار گزارش ناهنجاری به تعداد 714 مورد را اعلام کرده است.
706

کد خبر: 907337

وب گردی

وب گردی