برنده جایزه ادبی گنکور باز نشر شد

چاپ دوم رمان «به امید دیدار در آن دنیا» نوشته پی‌یر لومتر با ترجمه مهستی بحرینی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، رمان به امید دیدار در آن دنیا در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در زمان انتشارش بیشتر جوایز ادبی فرانسه از جمله جایزه معتبر گنکور را از آن خود کرد.

پی‌یر لومتر در ۱۹ آوریل ۱۹۵۱ در پاریس زاده شد. تحصیلات خود را در رشته‌ی روان‌شناسی به پایان برد و چند سالی با تدریس این علم در دبیرستان‌ها و نیز آموزش ادبیات به کتابداران روزگار گذراند. سپس آغاز به نوشتن رمان و فیلم‌نامه کرد و با خلاقیتی که در این کار نشان داد موفقیت فراوانی به دست آورد، چنان‌که از سال ۲۰۰۶ زندگی خود را یکسره وقف داستان‌نویسی کرد و جز به نویسندگی به کار دیگری نپرداخت. نوع ادبی محبوب لومتر رمان پلیسی است و او با نوشتن چند رمان، در ظرف مدتی کوتاه، به شهرتی بین‌المللی رسیده و چندین جایزه‌ی ادبی را از آن خود کرد.

رمان «به امید دیدار در آن دنیا» یکسر با آثار پیشین لومتر متفاوت است. قهرمانان لومتر در این کتاب سربازان فرانسوی زخم‌خورده از جنگ جهانی اولند، سربازانی که سرنوشتشان در فرانسه پس از جنگ به‌مراتب سیاه‌تر از روزهای وحشتناک جنگ است.

چاپ دوم رمان «به امید دیدار در آن دنیا» نوشته پی‌یر لومتر با ترجمه مهستی بحرینی در ۵۰۰ صفحه با قیمت ۳۶ هزار تومان توسط نشر ماهی راهی بازار نشر شد.


502

کد خبر: 907856

وب گردی

وب گردی