آغاز رسیدگی به تخلفات بانک مرکزی در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز رسیدگی به تخلفات بانک مرکزی در خصوص عدم نظارت بر موسسات مالی و اعتباری و پیامدهای منفی آن بر سپرده گذاران در مجلس خبر داد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تشریح روند طرح سوال از رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: طبق بررسی های بعمل آمده و ارجاع این طرح بنا شده که امروز موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کش و قوس های زیادی درباره سوال نمایندگان از رئیس جمهور درباره تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز وجود داشت تصریح کرد: پس از ارجاع سوال نمایندگان از رئیس جمهور به هیات رییسه مجلس تصمیم نهایی بر آن شد تا کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: محور سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، درباره تخلفات بانک مرکزی درخصوص عدم نظارت بر موسسات مالی و اعتباری و پیامدهای منفی آن بر سپرده گذاران است.

وی در پایان با بیان اینکه احتمال دارد نسبت به مسائل جاری کشور نیز گفتگوهایی صورت گیرد بیان داشت: هم اکنون یکی از مهمترین معضلاتی که با آن روبرو هستیم مسئله افزایش غیر معقول نرخ ارز در کشور است که احتمالا در این خصوص نیر گمانه زنی هایی نیز صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز رئیس جمهور در نامه ای به کمیسیون اقتصادی، مجلس آقایان ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی را به عنوان نمایندگان دولت معرفی کرده است تا در نشست مشترک با نمایندگان سوال کننده، فردا در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع بررسی شود.

گفتنی است مطابق با آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون اقتصادی باید طی مدت یک هفته، نشست مشترک بین نمایندگان سوال کننده و نماینده ویژه رئیس جمهور را برگزار و گزارش جلسه مذکور را به صحن علنی مجلس ارجاع کند.

301

کد خبر: 908209

وب گردی

وب گردی