فارغ التحصیلان دکترا و ارشد سربازی را در روستای زادگاه خود می گذراند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برنامه ریزی وایجاد هماهنگی این معاونت با ستاد کل نیروهای مسلح برای تعریف طرح گذراندن خدمت سربازی فارغ التحصیلان دوره دکترا و ارشد در روستاهای زادگاه شان برای انجام آمایش سرزمینی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در نخستین همایش ملی فناوری های فرهنگی تولید و اشتغال در سالن اجتماعات جابرابن حیان دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی با اشاره به وجود بیش از 2580 دهستان با متوسط 24 روستا گفت: برای فارغ التحصیلان دکترا و ارشد در رشته هایی همچون اقتصاد، برنامه ریزی، جغرافیا و جامعه شناسی علاقمند به گذران خدمت سربازی در زادگاه خود در قالب امریه دوره آموزشی تعریف خواهد شد.
وی افزود: این فارغ التحصیلان به جای گذراندن سربازی در سازمان های نظامی و انتظامی هم خدمت بزرگی به اقتصاد کشور می کنند و هم برای فردای خویش شغل تعریف کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه به طور معمول در دنیا سرمایه ها به بخش های مختلف از جمله فیزیکی و غیر ملموس تقسیم بندی می شود، افزود: متاسفانه ما از سرمایه های پنهان و ناملموسی همچون سرمایه های فرهنگی خویش شامل اداب رسوم اجتماعی، بازی های محلی که در توسعه اقتصاد و درآمدزایی کشور دارای تعیین کننده بوده است، غافل بوده ایم.
ادامه دارد.....
706

کد خبر: 908482

وب گردی

وب گردی