ابراهیمی ترکمان: مشکل امروز جهان، فرهنگ است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: هیچ کشوری در دنیا از نظر فرهنگی به میزان جمهوری آذربایجان و ایران به یکدیگر نزدیک نیست.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، در ادامه سفر خود به جمهوری آذربایجان، با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که جواد جهانگیرزاده، سفیر و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشت، ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان روابط فرهنگی و هنری دو کشور را داری سابقه طولانی و براساس علایق و مشترکات فرهنگی، تاریخی و معنوی فراوان دانست و بر توسعه این همکاری‌ها باتوجه به ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

وی برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور را در معرفی قابلیت‌های دو جانبه موثر دانست و با توجه به مهم بودن فرهنگ و هنر به عنوان ابزاری کارساز در معرفی علایق فرهنگی، ادامه این نوع برنامه‌های فرهنگی ارزشمند را در شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن دو کشور موثر دانست.

ابوذرابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: امیدوارم در هفته فرهنگی آذربایجان در تهران و یا در روزهای فرهنگی ایران در باکو بتوانیم برنامه مبادلات فرهنگی را هم به امضا برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس از خورشید تا پروین در باکو، گفت : این کنفرانس در بزرگداشت دو شاعره نامدار ایرانی و آذربایجانی یعنی پروین اعتصامی و خورشید بانو بود که نشانگر اشتراکات فرهنگی دو کشور است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: ارتقای سطح فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان مرهون نقش موثر و اراده مقامات دولت جمهوری آذربایجان و وزارت فرهنگ و گردشگری این است.

ابراهیمی ترکمان افزود: مشکل امروز جهان مشکل فرهنگ است، وقتی دو ملت از نظر فرهنگی به هم نزدیک می شوند، می‌توانیم شاهد تاثیر آن در سایر عرصه‌های سیاسی و اقتصادی باشیم.

بنابر اعلام این خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنابر دعوت رسمی ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی دوجانبه به باکو (پایتخت آذربایجان) سفر کرده‌ است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون ضمن حضور و سخنرانی در کنفرانس «از خورشید تا پروین»، با نخبگان دینی و فرهنگی جمهوری آذربایجان، خانم مهربان علی آوا معاون رییس جمهوری آذربایجان و رییس بنیاد حیدر علی اف و رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

502

کد خبر: 910055

وب گردی

وب گردی