ایجاد حلقه اتصال بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اردبیل

جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی با شهردار اردبیل با حضور هیات رئیسه شورای شهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه شهری گفت: شهرداری خود اعلام می کند به دنبال انسان های توسعه یافته است و بدون حضور استادان دانشگاه ها و محققان به تنهایی نمی تواند در خصوص افزایش توسعه فرهنگی کار کند.

وی ادامه داد: شهرداری در این خصوص اقداماتی انجام داده است که ایجاد حلقه اتصال بین دانشگاه و شهرداری شامل انعقاد تفاهم نامه و قرارداد و حمایت مالی از پروپوزال های دانشجویی با موضوع مدیریت شهری و حتی انجام پروژه ها را متقبل خواهد شد.

وی افزود: افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش های شهری در شهرداری افتتاح خواهد شد و درهای آن به روی همه استادان و علاقه مندان باز است.

لطف الهیان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن روز درختکاری 10 هزار اصله نهال بومی اردبیل درصورت درخواست آماده تحویل به دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در نهاد فرهنگی و اجتماعی اولین موضوع، دنبال کردن افراد متخصص و توسعه یافته است، اضافه کرد: شهر خوب را شهروندان خوب می سازند و چنانچه مخاطب شهرداری، شهروندان توسعه یافته باشند، خدمات هم توسعه بیشتری می یابد.

لطف اللهیان ادامه داد: خدمات عمرانی شهرداری در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی در حال انجام می باشد و شهرداری به دنبال ارتقای شاخص های زندگی و ارتقا کیفیت زندگی و آماده شدن شهر برای رفاه و آسایش شهروندان است.

وی به پروژه های شهرداری اشاره کرد و گفت: در 412 پروژه شهرداری به جنبه های اجتماعی آن ها توجه شده و پیوست فرهنگی آن ها پییش بینی شده بود.

وجود دانشگاه یکی از نمادهای توسعه شهری است

دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: یکی از نمادهای توسعه شهری وجود دانشگاه هاست و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اولین دانشگاه در استان است و افتخار این را دارد که جزء اولین ها در توسعه شهری اردبیل است.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری علمی، تربیت نیروهای متخصص از خدمات انجام شده توسط دانشگاه است و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برای داخل استان و منطقه است.

وی تاکید کرد: در بحث فرهنگ هر چقدر تعاملات فرهنگی بیشتر باشد، رشد افزایش پیدا می کند و دانشگاه آزاد اسلامی باعث تقویت تعاملات فرهنگی شده است.

رئیس واحد اردبیل ادامه داد: برای ساختن شهر به چند تخصص نیاز نیست بلکه برای ساختن آن به تمام تخصص ها و علوم نیاز است و دانشگاه ها می توانند زمینه همکاری و هم افزایی را توسعه دهند و همه به نوبه خود بتوانند در آبادانی شهرمان کوشش کنند.

بیان نظرات از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای هیات علمی و بازدید از اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از دیگر برنامه های جلسه هم اندیشی اعضای هیات علمی با شهردار اردبیل بود.

کد خبر: 911338

وب گردی

وب گردی