۳۲ درصد پرونده های مطرح شده در دیوان عدالت تایید شد

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری با اشاره به آمار پرونده های مطروحه در دیوان در سه ماهه اخیر سال جاری گفت: ۳۲درصد از این پرونده ها تأیید و برای حدود ۱۶ درصد دستور موقت صادر می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، محمدحسن پیرزاده مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و عضو کارگروه انضباط شهری ضمن استقبال از راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط شهروندی (شهراه) تصریح کرد:لزوم اطلاع رسانی شایسته از طریق رسانه ملی و سایر مراکز اطلاع رسانی در رابطه با اعلام تخلفات ساختمانی در کاهش این تخلفات، بسیار مهم تلقی می شود.

وی با اشاره به شروع نگاه جدید به تخلفات ساختمانی افزود: شروع نهضت پیشگیری از تخلفات ساختمانی در سال جاری از سوی نهادهای متولی ازجمله دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری ها از دستاوردهای حوزه ساختمان است. امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر تخلفات حوزه ساختمان باشیم.

پیرزاده در خصوص بحث آموزش اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰ که شامل سه ضلع دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و دادگستری است گفت: پتانسیل لازم برای آموزش را اعضا دارا هستند و می توانند با تعامل با یکدیگر این امر را در سراسر کشور پیش ببرند. معاونت آموزش، پژوهش و پیشگیری دیوان عدالت اداری نیز با تمام توان در این زمینه مساعدت لازم را دارد .

مدیرکل حقوقی امور مجلس دیوان عدالت اداری با اشاره به آمار پرونده های مطروحه در دیوان در سه ماهه اخیر سال جاری گفت: حدود ۲۳ درصد پرونده های کمیسیون های ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری نقض می شود. ۳۲ درصد از این پرونده ها تأیید و برای حدود ۱۶ درصد دستور موقت صادر می شود.

706

کد خبر: 912105

وب گردی

وب گردی