موقوفات و بقاع متبرکه سرمایه های کشور هستند/ هشت سال گذشته به اندازه ۳۰ سال ساخت و ساز شده است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: 6 میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز از سال ۸۹ تا پایان ۹۵ داشته ایم، که در مدت حدود هشت سال به اندازه ۳۰ سال کار شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در آیین افتتاح ۱۵ واحد مسکونی موقوفه در گلپایگان، اظهار کرد: موقوفات و بقاع متبرکه، سرمایه های ارزشمند و معنوی کشورمان هستند.
نماینده ولی فقیه و مسئول اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اینکه سازمان اوقاف سه ماموریت اصلی را دنبال می کند، گفت: ترویج قرآن، مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه و مدیریت موقوفات از جمله ماموریت ها و وظایف اوقاف است.
وی با بیان اینکه، مسابقات، آموزش، قرائت، تلاوت و حفظ قرآن در این مجموعه پیگیری می شود، عنوان کرد: دانشگاه علوم قرآنی اکنون بیش از پنج هزار دانشجو در حال تحصیل دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه ماموریت دوم اوقاف مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه است، که در کشور وجود دارد که برخی از آنها از علما و بزرگان و مشاهیر هستند.
وی با اشاره به این مطلب که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور یکی از سازمان هایی که با برنامه تبدیل به یک سازمان پویا و فعال شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال 88 حدود چهار میلیون و 400 متر مربع ساخت و ساز در امامزادگان داشتیم، مطرح کرد: سال 89 تا پایان 95، شش میلیون و500 هزار متر مربع ساخت و ساز بوده که در مدت حدود هشت سال به اندازه 30 سال کار شده است و این از عنایات اهل بیت، کمک های مردم و تلاش مسئولان است.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف کشور، با اشاره به موقوفه حاج حسن شهریاری گلپایگان، خاطر نشان کرد: این موقوفه در شهر گلپایگان برای حوزه علمیه و طلاب با حمایت های حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ساخته و با حضور ایشان افتتاح شد.
وی افزود: این موقوفه مورد بهره برداری حوزه های علمیه و طلاب قرار خواهد گرفت و در خدمت اسلام و قرآن و اهل بیت خواهد بود .
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه موقوفه های کشور امانت هایی است که در اختیار همه ما قرار دارد، تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم و حق این امانت الهی را ادا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: ادای نیت واقف و انجام آن واجب است و وظیفه داریم نسبت به این موضوع توجه و عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز موقوفه حاج حسن شهریاری توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

۷۰۵

کد خبر: 912272

وب گردی

وب گردی