هشدار کره شمالی به آمریکا

کره شمالی اعلام کرد آمریکا باید مسئولیت عواقب ناشی از برگزاری مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را بپذیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، کره شمالی روز شنبه اعلام کرد :در صورتی‌که آمریکا اقدام به برگزاری مانور نظامی مشترک با کره جنوبی نماید با این کشور مقابله می‌کند و این اقدامات آمریکا می‌تواند تلاش‌ها برای برقراری صلح در شبه جزیره کره را به خطر بیندازد.

یکی از مشاوران امنیتی ریاست جمهوری کره جنوبی این هفته اعلام کرد: آمریکا قرار است در اوایل ماه آوریل شروع به برگزاری تمرینات نظامی مشترک با کره جنوبی نماید. این مانور جدیدترین مانور مشترک میان واشنگتن و سئول است که از سوی کره شمالی به عنوان تهدید شناخته می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر آمریکا، در حالیکه همچنان تحریم‌ها را علیه کره شمالی حفظ می‌کند، اقدام به برگزاری مانور نظامی مشترک با کره جنوبی نماید، پیونگ یانگ به روش خود با واشنگتن مقابله خواهد کرد و آنها باید مسئولیت تمام عواقب ناشی از آن را برعهده بگیرد.

آمریکا 23 فوریه اعلام کرد واشنگتن به منظور تشدید فشار بر پیونگ یانگ به منظور کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود بزرگترین بسته تحریمی را علیه این کشور اعمال می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره فاز دوم تحریم‌ها علیه کره شمالی هشدار داد و اعلام کرد که اگر این مرحله از تحریم‌ها موثر واقع نشود برای تمام دنیا بسیار ناگوار خواهد بود.

خبرگزاری رسمی اعلام کرد آمریکا در حال شنا برخلاف جریان تنش‌زدایی در شبه‌جزیره کره است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج‌شنبه در گفتگوی تلفنی با ترامپ اعلام کرد کره جنوبی در پاسخ به دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است نماینده ویژه خود را به این کشور اعزام کند.

کد خبر: 912586

وب گردی

وب گردی