قدرت نمایی بدون بازیکن خارجی

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که در سال های گذشته همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بود، با تغییرات مدیریتی در بخش ورزشی دانشگاه آزاد دچار تحولاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که در سال های گذشته همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بود، امسال با تغییرات مدیریتی در بخش ورزشی دانشگاه آزاد دچار تحولاتی شد، به همین دلیل مسئولان تیم بسکتبال این باشگاه، مجوز حضور تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در لیگ برتر را دیرتر از دیگر تیم ها دریافت کردند و کادر فنی تیم نیز تنها یک هفته قبل از آغاز مسابقات اقدام به جذب بازیکن و بستن تیم کرد.

از سوی دیگر تیم دانشگاه آزاد برخلاف رقبای قدرتمند خود هیچ بازیکن خارجی در ترکیب خود نداشت و این اتفاق سبب شد مسیر دشواری را پیش روی خود ببیند. هادی عامری، سرپرست تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در این باره به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، گفت: «کاملا مشخص است بازی در لیگ برتر بسکتبال بدون در اختیار داشتن بازیکن خارجی بسیار سخت است. با این وجود به گواه کارشناسان و اهالی فن، بسیار خوب عمل کردیم و به نسبت امکاناتی که داشتیم، بهترین نتایج را کسب کرده و در میان تیم های قدرتمند حاضر در لیگ که برای کسب مقام قهرمانی می جنگیدند، به عنوان پنجم مسابقات دست پیدا کردیم.»

سیاست دانشگاه آزاد همیشه حمایت از ورزش بوده و در سال های گذشته با برنامه ریزی های صحیح و بدون ریخت و پاش های مالی توانسته تیم های متعددی را تشکیل دهد که بیشتر آنها قهرمان شده اند یا حداقل روی سکوهای بالاترین سطح مسابقات رشته های خود ایستاده اند. ورزشکاران دانشگاه آزاد در حالی افتخارات را یکی پس از دیگری رقم می زدند که رقبا، قراردادهای نجومی و پاداش های هنگفت برای بازیکنان و کادر فنی خود در نظر می گرفتند اما باز هم کمتر حریف اراده و استعداد دانشجویان دانشگاه آزاد می شدند.

هادی عامری در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: «ورزش اصلی ترین ویترین برای دانشگاه آزاد و بهترین تبلیغ برای جذب دانشجویان علاقه مند به ورزش است که کمک می کند جوان های بیشتری به سمت دانشگاه جذب شوند تا هم به ادامه تحصیل و دانش اندوزی بپردازند و هم به وسیله حمایت های دانشگاه آزاد به سکوهای قهرمانی فکر کنند. امیدواریم حمایت ها از تیم بسکتبال دانشگاه آزاد مانند گذشته پررنگ شود.»

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد، کادر فنی سال گذشته خود را حفظ کرد و با اسکلت فصل قبل راهی مسابقات لیگ برتر در سال 1396 شد. فرزاد کوهیان، سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که مربی تیم ملی بسکتبال ایران نیز به شمار می رود، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد خراسان است و یکی از دانشگاهیان قدیمی محسوب می شود. کادر فنی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد سعی کرد ترکیب فصل گذشته خود را حفظ کند. 5، 6 بازیکن از تیم پارسال کنار تیم باقی ماندند و 3، 4 بازیکن جدید نیز جذب شدند تا دانشگاه آزاد بتواند شخصیت قهرمانی خود را همچنان داشته باشد.

حامد سهراب نژاد، ملی پوش اسبق، عرفان نساج پور که سابقه عضویت در تیم ملی را دارد، علی الله وردی که چند دوره به تیم های ملی الف و ب ایران دعوت شده، رسول مظفری که چند سالی است نامش در میان دعوت شدگان به تیم ملی دعوت می شود و ... از جمله بازیکنانی بودند که در سال 1396 پیراهن تیم بسکتبال دانشگاه آزاد را بر تن کردند، تیمی که فصل گذشته با تیم های پتروشیمی بندر امام و پالایش نفت آبادان تا آخرین روزها در کورس قهرمانی قرار داشت و علیرغم شایستگی به عنوان سوم دست یافت. تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در فصول قبل نیز همیشه یکی از تیم های مدعی و بالانشین جدول بود و در فصل 1393-94 بالاتر از تیم های قدرتمندی مانند مهرام و پتروشیمی بندر امام، قهرمان معتبرترین تورنمنت داخلی بسکتبال لقب گرفت.

ورزش با وجود گستردگی دامنه فعالیت های دانشگاه آزاد و حجم عظیم امور آموزشی و پژوهشی همیشه جزو اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی بوده و حمایت ها در حد امکان صورت گرفت. تداوم 20 ساله فعالیت دانشگاه آزاد در ورزش گواه این مدعاست. دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه گذشته در بیشتر رشته های ورزشی البته به غیر از فوتبال، تیم داری کرده و مقام های پر شماری را به دست آورده و به یکی از قطب های ورزش ایران تبدیل شده است.

دانشگاه آزاد همیشه جزو پایه های اصلی تزریق بازیکن به تیم های پایه از جمله نوجوان و جوانان بوده و ستاره های زیادی را نیز به تیم ملی تحویل داده است. شاید اگر دانشجویان دانشگاه آزاد نبودند در بسیاری از تورنمنت ها از تعدد مدال های رنگارنگ رشته های ورزشی ایران از جمله بسکتبال کاسته می شد اما دانشگاه آزاد با تربیت و حمایت مداوم از رشته های ورزشی زیر چتر خود نقش مهم و غیر قابل انکاری را در اعتلای ورزش ایران داشته است. آسمان خراش های دانشگاه آزاد امیدوارند سال آینده با ادامه پشتیبانی های دانشگاه آزاد بار دیگر بر بام بسکتبال ایران تکیه بزنند و روزهای خوش گذشته را تکرار کنند.

604

کد خبر: 912694

وب گردی

وب گردی