جشنواره شیخ طبرسی یک رویداد تمام عیار قرآنی است / در حوزه علوم انسانی قرآن همواره حرف جدیدی دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه علوم انسانی قرآن همواره برای مسلمانان حرف جدیدی دارد و در حوزه علوم تجربی قرآن مسلمانان را به تفکر و تعقل همه جانبه در آفاق و انفاس تشویق می کند.

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: جشنواره ملی شیخ طبرسی، یک جشنواره قرآنی تمام عیار است که تشویق قرآن پژوهان و اصحاب قرآنی دانشگاه ها را در برنامه دارد هم چنین این رویداد قرآنی در توسعه فعالیت‌های قرآنی واحدهای علمی بسیار مفید واقع شده است.
او افزود: در حوزه علوم انسانی قرآن همواره برای مسلمانان حرف جدیدی دارد و در حوزه علوم تجربی قرآن مسلمانان را به تفکر و تعقل همه جانبه در آفاق و انفاس تشویق می کند.
کلانتری خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی از انسان ها می خواهد در همه علوم تلاش ویژه کنند و لحظه ای در تفکر و اندیشه توقف نداشته باشند چون هر دستاوردی که بشر از تفکر و تعقل در حوزه های مختلف علوم کسب می‌کند همگی مورد تایید قرآن است.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود ادامه داد: اگر برنامه ها مناسب تنظیم شود و به خوبی پیش رود می توان در سال های آینده این جشنواره را به فراتر از دانشگاه های داخلی گسترش داد که همه دانشگاه های جهان اسلام در این جشنواره شرکت کنند و پژوهش ها و فعالیت های قرآنی که توسط اندیشمندان مسلمان دیگر کشورها صورت گرفته است نیز به این جشنواره فراخوانده شوند که عملاً با این اقدام جشنواره در جهان اسلام توسعه می یابد.

202

کد خبر: 913762

وب گردی

وب گردی