افتتاح المان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد

با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و مسئولین شهرستان پارس آباد روز گذشته ۲۱ اسفند ماه از المان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر جعفری شاعرلر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان در این مراسم افزود: برای ساخت این المان ۶۰۰ میلیون ریال توسط کارکنان و اعضای هیئت علمی با عنوان خیرین فرهنگی هزینه شده است.
جعفری شاعرلر ادامه داد: عملیات احداث این پروژه از بهمن ماه ۹۶ شروع و در سالگرد شهید گمنام و هفته بزرگداشت شهدا به بهره برداری رسید.
وی در رابطه با نحوه انتخاب المان شهید گمنام این دانشگاه گفت: پیش از ساخت المان برای شهید گمنام، دانشگاه آزاد شهرستان پارس آباد طی فراخوانی از طراحان و معماران استانی و کشوری جهت شرکت در مسابقه برترین المان دعوت کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد افزود: در این فراخوان نزدیک به ۳۰ نفر شرکت کرده بودند که بعد از داوری از سوی سازمانها و نهادهای مربوطه طرح خانم اقبالی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ محتوایی و اجرایی رتبه اول را کسب کرد و المان شهید بر اساس طرح خانم اقبالی احداث شد.
جعفری با بیان اینکه شهید گمنام دانشگاه آزاد پارس آباد در عملیات ام الرصاص کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل شده است، تصریح کرد: پیکر مطهر این شهید گمنام در حالی ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ پس از تشییع باشکوه در دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد آرام گرفت که این دانشگاه بعد از دو سال درخواست موفق شد میزبان این شهید گمنام شود.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام مدبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اردبیل نیز با تاکید بر اینکه آسایش و امنیت موجود در کشور را مدیون مجاهدت های شهدا و جانبازان هستیم، گفت: دانشجویان ما با الگو گرفتن از این عزیزان باید در مسیر جهاد علمی و فرهنگی تلاش مضاعف کنند.
حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه صداوسیما در معرفی فرهنگ جبهه و شهادت خوب عمل نکرده است، افزود: در حالی دشمن فرهنگ جامعه ما را مورد هجوم قرار داده است که صداوسیما هم در به تصویر کشیدن همین فرهنگ جبهه خوب عمل نکرده است.
وی با بیان اینکه تا زمانی بسیجی وار نتوانیم در عرصه های علمی، اقتصادی و فرهنگی رو به جلو حرکت کنیم پیروز میدان نخواهیم بود، گفت: این همه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند بی دلیل نیست و ناشی از نگاه و رویکرد معظم له نسبت به مسائل کشور و راه حل های موجود برای برطرف کردن این مسائل است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان تصریح کرد: آتش به اختیار تنها سیلی زدن نیست بلکه بایستی در پیشرفت عرصه های علمی و اقتصادی و فرهنگی آتش به اختیار کرد.
در این مراسم از آقایان علیرضا پیل پایه به عنوان مدیر پروژه، علی فرهمند و خانم اقبالی به عنوان ناظر و طراح پروژه و همچنین از ناصر نوروزی به عنوان مسئول نورپردازی این المان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
همچنین از تعدادی خیرین اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد پارس آباد از جمله شهرام مهری، حسین سلیمانزاده، فاضل عباس زاده، عبدالحسین رضوانی، شهروز فتحی، شهرام بگ زاده، شهرام عشقی، حکمت محمدزاده، علیرضا بابایی، فیروز شقاقی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه نیز تجلیل شد.

201

کد خبر: 915444

وب گردی

وب گردی