تهران-ایسکانیوز:  کتاب آشوب النگوها، 125 عاشقانه مدرن جهان است. این کتاب مجموعه ای است از شعرهای های مدرن 24 کشور دنیا که جمع آوری داستان ها و ترجمه آن به عهده احسان مهتدی بوده است.


به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، "آشوب النگوها" مجموعه 125 شعر عاشقانه مدرن است از 24 کشور جهان: آلمان، آمریکا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، چک، چین، روسیه، ژاپن، فرانسه، فنلاند، مجارستان، هند، یونان و... که به نظمی الفبایی، نشر به تاریخ تولد شاعران هر کشور، گرد هم آمده است.


بیش از 40 شاعر کتاب بیش از این در زبان فارسی محبوب و از چهره های مطرح شعر جهان هستند: گوته، ریکله، پو، ویتمن، دیکنسون، فراست، نرودا، براتیگان، پلات، لورکا، بلیک، جویس، خلیل جبران، قبانی، کوهن، هرابال، هوگو، بودلر، و... و چیزی حدود 80 شاعر نیز به مخاطب معرفی می شوند، که در عین لذت ناب ناشی از خواندن شعرهاف می تواند مجموعه جامعی باشد برای هر خواننده علاقه مندبه شعر جهان.


احسان مهتدی در باره ترجمه این کتاب نوشته: مجموعه شعر عاشقانه در طی سال های اخیر(در قطع ها، رنگ ها، و طبع های مختلف) کم ترجمه و منتشر نشده است. من هم با برداشت سیاه و سفیدی که دارم برای خودم از عشق، فکر ترجمه مجموعه ای به اصطلاح"متفاوط" مثل شهاب سنگی عتیق در عمیق سرم بود، که جای خالی اش در تاریکِ آن ازدحامِ چشمک زن حدس می شد، در سری که گردان است در رازِ چیزها.


آشوب النگوها


این کتاب در 228 صفحه جمع آوری شده و با قیمت 12هزار تومان با تیراژ 1100 نسخه توسط نشر دیبایه به بازار نشر معرفی شده است.

کد خبر: 91720

وب گردی

وب گردی