حکمت نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری

حکمت نامگذاری سال‌ها در لحظات آغازین هر سال به عنوان یک فرهنگ تاثیر گذار و مورد توجه، برای همگان مهم و آموزنده است؛ چنانچه شعار امسال را مورد توجه قرار دهیم می‌توان گفت اگر حمایت و کالا را در مقام «لفظ» قرار دهیم با شکوه و عظمت ایرانی سازگاری ندارد، زیرا که طبع بلند ایرانیان ایران زمین هیچگاه با «لفظ» سر و کاری نیست.

غواصی کردن در دریای بیکران الفاظ حکیمانه فرزانه‌ای که مکتبش ایثار و شهادت است، کار خردمندانی است که به عشقش همواره می‌سوزند.

می‌توان گفت در قلب این مفاهیم از معرفی اندیشه، توان و همت بزرگ مردان ایرانی نام برده می‌شود که پیامبر اعظم(ص)، دانش ثریایی را در دستانشان می‌بیند و تحقق جامعه عدل جهانی را در همتشان.

حکمت نامگذاری سال‌ها در لحظات آغازین هر سال به عنوان یک فرهنگ تاثیر گذار و مورد توجه، برای همگان مهم و آموزنده است؛ چنانچه شعار امسال را مورد توجه قرار دهیم می‌توان گفت اگر حمایت و کالا را در مقام «لفظ» قرار دهیم با شکوه و عظمت ایرانی سازگاری ندارد، زیرا که طبع بلند ایرانیان ایران زمین هیچگاه با «لفظ» سر و کاری نیست...

اما اگر حمایت به معنای حضور در میدان حقیقیِ تلاش و شکستن تمامی کشتی‌های به ظاهر منجی در پشت سر است و باطن کالا اندیشه بزرگی است که بر پایه توکل و امید بر مبنای یک حرکت توحیدی شروع به تکامل است که بزرگ مردان این دیار پرچمدار آن بوده و هستند، پنجره تازه‌ای است به روی دید، نظر و باور ما به واقعیت‌های کنونی پیرامونی که داریم و این حائز اهمیت است.

به عنوان نمونه تلاش بزرگ مردانی است که بنیان گذار علوم مختلف بوده و یکی از هزاران ثمره آن علوم، تمدنی است که امروزه بجای مانده است و تا کنون نیز ادامه دارد و «کالا» در مقام ابزار بشری، زیوری همراه این درخشندگی عظیم ایرانیان بوده و همواره هست. این حضور دلیرمردان با دست دولتمردان توانی دو چندان می‌گیرد که جامه حمایت را بر تن می‌کند که فرزند شایسته این حمایت، استقلال، عزت و بزرگی است و می‌تواند تمدن بزرگ ایرانی را به رخ جهانیان کشاند.

نمونه ملموس، ساده و ابزاری این تمدن بزرگ، کالاهایی است که با تولیدشان سد راه بیگانگان می‌شود؛ پس با عمل به سخن این بزرگ آیه بشری یعنی حمایت از کالای ایرانی را معرف ایران و ایرانیان قرار می‌دهیم.

کد خبر: 917303

وب گردی

وب گردی