گامی برای تقویت متخصصان کشور در حوزه‌های مختلف علوم شناختی

با هدف توانمندسازی گروه‌های فعال و نیز تقویت نیروهای مختصص درحوزه های علوم شناختی طی سال گذشته یکصد و 20 طرح علمی و تحقیقاتی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی حمایت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این طرح های تحقیقاتی، در زمینه‌های علوم اعصاب شناختی، روانشناسی شناختی، تکنولوزی های شناختی، آموزش و پرورش شناختی و نیز زبانشناسی شناختی از حمایت همه جانبه ستاد برخوردار شدند. اجرای این طرح ها گامی برای تقویت توان و استعداد های دانش پژوهان و متخصصان و نیز استفاده از ظرفیت های موجود در کشور جهت نیل به خودکفایی و کاهش وابستگی ها و همچنین افتخار آفرینی در سطوح علمی است. 40 عنوان از طرح ها جزء طرح های شاخص ستاد محسوب می شوند و با حمایت ستاد در مراکز مهم دانشگاهی کشور از جمله توسط دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر، بهشتی ، خواجه نصیر طوسی تدوین و ارایه شده اند.

همچنین حمایت گسترده از تشکیل گروه های پیشرو در حوزه های علوم شناختی را از دیگر اقدامات و فعالیت های این ستاد باید دانست. این اقدام با هدف بهره گیری از توان علمی و تخصصی محققان و متخصصان و تجمیع فعالیت آنان دربخش های مشترک صورت گرفته است و در حال حاضر سه گروه پیشرو در حوزه های علوم شناختی در حال فعالیت است و گروه چهارم نیز در سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند. حوزه توسعه "ایمپلنت مغزی" نیز مورد توجه ستاد قرار دارد و جهت دهی به فعالیت های تخصصی غیر همگرا هدف اصلی ستاد در این بخش است البته با توجه به پتانسیل بسیار خوب در کشور در حوزه های مهندسی و پزشکی، ده طرح ایمپلنت مغزی در شش عنوان مورد حمایت ستاد است و فعالیت در اجرای این طرح ها با تلاش محققان دانشگاهی و تخصصی ادامه دارد.

202

کد خبر: 919878

وب گردی

وب گردی