به محدودیت کشت برنج و نه ممنوعیت آن معتقد هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در رابطه با ممنوعیت کشت برنج در استان گفت: بخشی از آب های استان از مرز خارج می شوند که در این مناطق معتقد به ممنوعیت نیستیم اما به محدودیت کشت معتقد هستیم.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، در تاریخ 16 فروردین سال جاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اعلام کرد که با تصمیم شورای حفاظت از منابع آب استان کشت برنج در استان و شهرستان‌های تابعه کرمانشاه ممنوع است.

وی ضمن اعلام این خبر اعلام کرده بود که متاسفانه در سالهای اخیر به‌رغم کاهش چشمگیر بارش در سطح کشور و همچنین ابلاغ اطلاعیه های مکرر مشاهده می شود که در برخی نقاط افراد به منظور انتفاع بیشتر و فراتر از حقابه معمول اقدام به کشت برنج در سطح استان می نمایند.

خسرو شهبازی در رابطه با این موضوع به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در رابطه با ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است که باید چه اقداماتی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت اجرای این تصمیم در استان چه اقداماتی انجام خواهد گرفت، گفت: بخشی از آب های استان آب هایی است که از مرز خارج می شود که در این مناطق معتقد به ممنوعیت نیستیم اما به محدودیت کشت معتقد هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که به جای برنج کشاورزان چه محصولی می توانند کشت کنند، گفت: محصولاتی از جمله سبزیجات و چغندرقند، به همین دلیل در شهرستان "صحنه" کاشت چقندرقند را افزایش داده ایم تا مشکلی به وجود نیاید زیرا در منطقه صحنه در گذشته کشت برنج صورت می گرفته و به دلیل کاهش کشت برنج سطح کشت چغندر را در آن مناطق افزایش داده ایم.

شهبازی در پاسخ به این سوال که اگر کشاورزی خلاف ابلاغیه برنج کشت کند، چه اقدامی انجام خواهید داد، گفت: در صورتی که اقدامی خلاف ابلاغیه انجام شود دادستانی برخورد می کند؛ به این صورت که دادستان باید در مقابل این موضوع دستوری صادر کند و آن زمان از سوی دادستان قضایی برخورد صورت می گیرد.

دستور ممنوعیت کشت برنج در منطقه را دادستانی صادر می کند

وی تاکید کرد: مناطقی وجود دارد که آب های جاری از مرز استان از آنجا خارج می شوند باید کشت را در این قسمت ها محدود کنیم نه ممنوع.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پاسخ به این سوال که در کدام شهرستان های استان کرمانشاه کشت برنج صورت می گرفته گفت: شهرستان های گیلانغرب و صحنه کشت برنج انجام می گرفت.

شهبازی ادامه داد: دستور قطعی ممنوعیت کشت برنج در مناطق را قطعا باید دادستانی صادر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: قرار بر آن است تا در هفته جاری جلسه ای در رابطه با همین موضوع با حضور دادستان منطقه برگزار شود اما تاکنون جلسه برگزار نشده است.

وی افزود: جمعه گذشته با دادستان شهرستان صحنه صحبت کرده ام و ایشان با توجه به دستورالعمل هیات وزرا معتقد به ممنوعیت کشت بودند.

901/900

کد خبر: 920589

وب گردی

وب گردی