پرونده ای برای تحقق شعار سال در برخی استان ها

مسوولین استان های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و سمنان در رابطه با چگونگی تحقق شعار سال و"حمایت از کالای ایرانی" توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

ایشان، تلاشهای انجام شده در جهت تحقق شعار سال 96 یعنی «اقتصاد مقاومتی:تولید- اشتغال» را از نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند:کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

به همین منظور خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) برای تحقق شعار سال به سراغ برخی از مسوولین استان ها و شهرهای کشور رفته و در این رابطه گفت وگویی داشته است که در ادامه می آید؛

دستگاه های عمومی و دولتی استان به پیشتازی برای شعار سال فراخوانده شده اند

شهاب الدین چاوشی در رابطه با این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: استانداری نهادهای فرهنگی را موظف به تشویق مردم برای استفاده از کالاهای تولید داخلی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های عمومی و دولتی استان به پیشتازی در این زمینه فراخوانده شده اند.

استاندار سمنان همچنین با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال اولویت کاری مسئولان است، اظهار داشت: در اولین فرصت ملاقات عمومی به تولیدگران و صنعتگران دستورات لازم برای تحقق شعار سال داده شده است و ضمن تلاش برای رفع موانع کار آنان لزوم ارتقاع کیفی محصولاتشان مورد تاکید قرار گرفته است.

متن این گفت وگو در ادامه ببینید: yon.ir/u89pK

حمایت از کالای ایرانی از ابتدایی ترین محل ها صورت گیرد

اقبال عباسی در رابطه با تحقق این موضوع در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که بحث اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، دامپروری و گردشگری انجام پذیر است حمایت از کالای داخلی در این استان به خوبی شکل خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در اولین فرصت جلسه ای توجیهی با مدیران استان برایبرای اجرایی کردن این شعار برگزار خواهیم کرد تا از تولیدات داخلی حمایت شود.

وی با اشاره به این که شعار مقام معظم رهبری خطاب به مردم و مسوولین است، اظهار داشت: هنگامی که سخن از حمایت کالای ایرانی می شود اکثر ذهن ها به سمت بازار می رود در صورتی که تنها تولید داخلی به بازار ختم نمی شود بلکه از مبدا تولید باید حمایت شود به آن معنا که باید این حمایت از روستاییان، عشایر، کشاورزی، دامپروری و باغداری و در حوزه صنعت، کارخانجات، تولید صنایع، پوشاک و ... در داخل کشور حمایت شود.

عباسی با تاکید بر این که حمایت ها باید از ابتدایی ترین محل ها صورت گیرد، افزود: به آن معنا که در روستاها از کشاورزان برای رونق کشاورزی، از دامداران برای رونق دامداری و در کنار آن در حوزه گردشگری در توسعه گردشگری حمایت شود.

متن این گفت وگو در ادامه ببینید: yon.ir/7zIpj

تمام تلاشمان را به منظور تحقق شعار سال انجام خواهیم داد

سیدجواد حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این راستا مجموعه راهبردها و فعالیت ها در حوزه تولید و اشتغال پایدار داخلی برای جوانان با مدل اقتصاد مقاومتی به منظور تولید کالای ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان این که حمایت از تولید کالای ایرانی از دو وجه قابل بحث است، گفت: فرهنگسازی «توازن محور» اولین بحث برای تحقق شعار سال است؛ به آن معنا که در مردم باید این موضوع فرهنگسازی صورت پذیرد تا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خرید و مصرف کالای ایرانی یک نوع حساسیت ایجاد شود.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: هنگامی که قصد خرید کالایی را داریم باید این حساسیت وجود داشته باشد که اگر آن کالا خارجی است آن را خریداری نکرده و فقط کالای ایرانی را خریداری و مصرف کنیم؛ ما تمام تلاشمان را در بُعد فرهنگی و اجتماعی به منظور تحقق این شعار انجام خواهیم داد.

متن این گفت وگو در ادامه ببینید: yon.ir/dBPqq

قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است

محمد رحیم نوروزیان در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مخاطب شعار سال مردم و مسوولین هستند و همگی برای تحقق این شعار یعنی حمایت از کالای ایرانی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا با افزایش فعالیت، رعایت وجدان کاری از جمله افزایش کیفیت و تولید کالاها و محصولات می توان از این شعار حمایت کرد.

نوروزیان تصریح کرد: بنای ما آن است تا در اجرایی کردن این شعار به ویژه در موضوع برخورد با کالاهای قاچاق، به طور جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت داشته باشد.

فرماندار مشهد با بیان این که قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است، افزود: اگر ما و تمامی مردم به نظرات کارشناسی تن دهیم بسیاری از مشکلات حل و به یک اجماع خواهیم رسید.

نوروزیان افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه های مختلف کشور وجود دارد آن است که در برخی از مسائل با یکدیگر اجماع نظر نداریم و هر فردی از یک زاویه یا یک بُعد به مساله ای اهمیت می دهد و طبیعی است که فقط به همان موضوع بپردازد، اما اگر این اجماع حاصل شود و همه به یک درک مشترکی از مسائل برسند و با همکاری یکدیگر انشالله این مساله به وجود نخواهند آمد.

متن این گفت وگو در ادامه ببینید: yon.ir/qFbfA

مهمترین بُعد تحقق شعار سال، فرهنگ سازی است

فضل الله رنجبر در رابطه با اقداماتی که در شهرستان کرمانشاه به منظور تحقق این شعار تاکنون انجام شده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مهمترین بعد تحقق این شعار بحث فرهنگ سازی است که در شورای اداری در دستور کار مسوولین قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به این که فرهنگسازی این موضوع حائز اهمیت است افزود: ادارات و مسوولین طبق دستوری که به آنها داده شده باید در راستای تحقق این شعار توجه ویژه و جدی به دستورات داشته باشند. ادارات باید در خرید کالاهایی که مورد نیاز شان برای طرح ها ، پروژه ها و برنامه ها است از این شعار تبعیت کنند و همچنین دستگاه های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی برنامه های آموزشی و تبلیغاتی لازم را در طول سال در راستای فرهنگسازی تحقق این شعار اجرایی کنند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به بعد اقتصادی این شعار ابراز داشت: باید بر روی کیفیت بخشی کالاهای تولیدی حوزه شهرستان تلاش کرد به آن معنا که کارخانجات، واحدهای صنعتی و تولیدی با همکاری صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره کل تعاون به عنوان دبیرخانه شورای اشتغال تلاش کنند تا انشالله در این زمینه تبلیغات لازم و تاکیدات جدی صورت پذیرد.

رنجبر افزود: تاکید کرده ایم تا از طریق جهاد کشاورزی برنامه های آموزشی در جهت کیفیت بخشی به طرح ها در این حوزه مد نظر باشد.

متن این گفت وگو در ادامه ببینید: yon.ir/vj2pG

تهیه و تنظیم: فاطمه سرلک

901/900

کد خبر: 931699

وب گردی

وب گردی