ظریف با رئیس جمهوری تاجیکستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس اکو به تاجیکستان سفر کرده است ، امروز بعد ازظهر با رئیس جمهوری این کشور در دوشنبه دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد جواد ظریف با امامعلی رحمان در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ، گفت و گو و تبادل نظر کرد .

طرفین در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور، بر گسترش روابط و همکاری های دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، انرژی و فناوری تاکید کردند.

بیست و سومین اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی - اکو- فردا سه شنبه درپایتخت تاجیکستان برگزار می شود .

در این اجلاس، روند اجرای پروژه و برنامه ها در قالب سازمان همکاری اقتصادی ، تعاملات دبیرخانه این سازمان با دیگر نهادهای بین المللی و فعالیت نهادهای تخصصی و وابسته اکو را بررسی می شود .

ارزیابی اجرای اهداف و وظایف منعکس شده در سند مربوط به چشم انداز فعالیت سازمان همکاری اقتصادی موسوم به ' چشم انداز اکو – 2025 ' ، تدوین برنامه جدید این سازمان برای کمک به افغانستان و نیز مسایل اداری و مالی اکو از جمله موضوعات مورد بررسی این اجلاس اعلام شده است .

پیش از اجلاس وزیران امورخارجه، امروز - دوشنبه - نشست مقامات ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی ( اکو ) در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود .

همچنین در قالب بیست و سومین اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی نمایشگاه صنایع دستی کشور عضو در پارک ' بوگی ایرم ' دوشنبه برگزار می شود .

ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و پاکستان ، 10 کشور عضو اکو هستند.

301

کد خبر: 932554

وب گردی

وب گردی