پناهجویان سوری به خاطر خانواده‌هایشان آلمان را ترک می‌کنند

پناهجویان سوری به دلیل قوانین و مقرراتی که پیوستن اعضای نزدیک فامیل را به آن ها مشکل یا حتی غیرممکن کرده است، آلمان را ترک می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه‌ "فرانکفورتر روند شاو"، روز دوشنبه (27فروردین) مجله سیاسی پانورامای شبکه یک تلویزیون آلمان و وب سایت تحقیقی _ خبری STRG_F گزارش دادند که بسیاری از پناهجویان سوری به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده‌اند. از آنجا که پناهندگان برای سفر به ترکیه ویزا ندارند، گاهی مسیرهای خطرناکی را انتخاب می‌کنند و با کمک قاچاقچیان راهی این کشور می‌شوند.
در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، گروه‌هایی وجود دارد که در آن هزاران نفر از مردم سوریه، اطلاعاتی درباره راه‌های بازگشت به ترکیه یا کشورشان مبادله می‌کنند. همچنین اطلاعاتی در مورد قاچاقچیان و قیمت‌ها نیز در آنجا قرار می‌گیرد.

بنابراین گزارش هزینه عبور از مرز رودخانه اوروس بین یونان و ترکیه حدود 200 یورو است. یک قاچاقچی به خبرنگاران توضیح داد که روزانه 50 نفر از اروپا به ترکیه برده می‌شوند و اکثر آنان، پناهندگان سوری هستند که اجازه اقامت رسمی در آلمان را دارند.
دومینیک بارتچ، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آلمان، گزارش "پانوراما" را تأیید کرد اما گفت که او نمی‌تواند آماری از تعداد آنها بدهد. او گفت: «این گفته که پناهندگان از همان مسیری که در ابتدا به آلمان آمدند، به ترکیه باز می‌گردند، با واقعیت تناقض دارد.»
بارتچ افزود:« این افراد در معرض خطرهای زیاد قرار دارند، همچنین این کار، ارزش محافظت از خانواده‌ها را نشان می‌دهد. آلمان این کار را عادلانه انجام نمی‌دهد. بسیاری از پناهندگان سوری که با آنها صحبت کرده‌ایم و دارای وضعیت حفاظتی فرعی هستند؛ وقتی متوجه شدند که الحاق اعضای خانواده تا مارس 2018 ممکن است، ادامه داشته باشد، احساس آرامش کردند. البته آنها این خبر را به صورت کتبی نیز دریافت کرده‌ بودند.»
دولت آلمان، هفدهم مارس ۲۰۱۶ قانون الحاق خانواده‌های پناهجویان به آنان را به خاطر شمار بالای پناهجویان این کشور برای دو سال ملغی کرد. حکومت ائتلافی آلمان در آن زمان در اوج بحران مهاجرت بود و این قانون را برای دو سال تا میانه ماه مارس ۲۰۱۸ تعیین کرد.

با این وجود، بوندستاگ امسال این قانون را تا 31 ژوئیه سال جاری تمدید کرد، براساس قوانین جدید پس از آن پناهجویان اجازه دارند به طور محدود بعضی از خویشاوندان خود را به آلمان بیاورند. با توجه به توافق احزاب اتحادیه سوسیال مسیحی، اتحادیه دمکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات از ماه آگوست سال جاری میلادی ماهانه ۱۰۰۰ نفر از افراد خانواده پناهجویان می‌توانند به آنها ملحق شوند.

کد خبر: 932742

وب گردی

وب گردی