برای تحصیل به انگلیس بروید تا افسرده شوید

دانشجویان زیادی در بریتانیا به دلیل احساس طرد شدن و پذیرفته نشدن در اجتماع، خود را روزها در اتاق هایشان محبوس می کنند. این احساس تنهایی به مرور زمان به بیماری افسردگی منجر می شود که این مساله برای جامعه دانشجویی و جوانان انگلیس بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مساله عدم سلامت ذهنی در بین دانشجویان انگلیس رشد بسیاری داشته است به طوری که این مساله بخش پنهانی از زندگی دانشجویی را شامل می شود.

در این شرایط دانشگاه وظیفه دارد که به دانشجویان خدمات مناسب و درست از لحاظ ذهنی ارائه دهد.

یکی از مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان مساله افزایش هزینه های تحصیل و بازار کار رقابتی است که با توجه به تحقیقات انجام شده از هر 10 دانشجو 8تن (87%) در اولین سال دانشجویی، به سختی با جنبه های اجتماعی و آکادمیک زندگی دانشجویی کنار می آیند.

برخی از عواملی که برای دانشجویانی که در انگلیس تحصیل می کنند، استرس زا هستند می توان به انزوا(44%) برقراری تعادل بین کار و تحصیل(37%)، سختی های اجتماعی(36%) و زندگی مستقل(22%) نام برد.

در این بین دانشجویان دختر (91%) نسبت به مردان به سختی با مشکلاتی که در بالا عنوان شد، کنار می آیند.

مطالعات در سال 2015 نشان می دهد که 78 درصد از دانشجویان مشکلات ذهنی را طی یکسال تجربه کرده اند که از بین آن ها 33 درصد به خود کشی فکر کرده اند.

زندگی در شهر یا کشوری دیگر و به دور از خانواده برای دانشجویان دل مشغولی های مختلفی به وجود می آورد که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشغولی های ذهنی مالی: با افزایش هزینه های زندگی دانشجویان مجبور به کار در چندین جای مختلف هستند.

زندگی اشتراکی: به اشتراک گذاشتن فضای زندگی چیزیست که برای برخی دانشجویان ناخوشایند است، مخصوصا این که آن ها مجبور هستند محل زندگی خود را با افرادی که هرگز ملاقات نکرده اند، شریک شوند.

دوری از خانواده: با این که تکنولوژی پیشرفت کرده است اما هیچ چیزی شرایط امن خانه را برای دانشجویان ندارد و درست زمانی که دانشجو به مشکل برمی خورد، شخصی دلسوز مانند خانواده در کنار او نیست.

مشکلات تنهایی و بیماری افسردگی تا جایی در کشور انگلیس پیشرفت کرده است که این کشور به فکر انتصاب وزیر تنهایی افتاده تا به گونه ای بتواند از گوشه ای از آلام اجتماع خود بکاهد.

تهیه و تنظیم: مژگان الیکائی

کد خبر: 933128

وب گردی

وب گردی