مدیر اجرایی آسویف: ورزش‌ زورخانه‌ای قابلیت المپیکی شدن را دارد

چهره‌ها و مسئولان ورزشی از غرفه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در ششمین دوره همایش اسپورت اکورد بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیو ز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، مدیر اجرایی انجمن فدراسیون‌های بین المللی ورزشهای المپیک تابستانی(آیوسف) عنوان کرد که ورزشهای زورخانه ای امکان و قابلیت المپیکی شدن را دارد.

اندرو رایان صبح امروز در محل غرفه فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای حاضر شد و از نزدیک با این ورزش و فعالیت‌های صورت گرفته در این فدراسیون آشنا شد.

وی اظهار داشت: حالا که این ورزش را دیده و با آشنا شده ام، مطمئنم که قابلیت بالایی برای حضور در المپیک دارد و می تواند به این سطح برسد.

رایان ادامه داد: همیشه ورزش‌هایی مانند زورخانه که ریشه در سنت‌ها و مفاهیم اخلاقی دارند، می توانند باعث جذب عموم مردم شوند که این رشته کاملا در این زمینه می تواند پیشواز باشد.

*فعال ورزش بانوان در المپیک: ورزش زورخانه ای می تواند در بخش بانوان هم فعال باشد

قهرمان سابق المپیک و برنده جایزه ورزش بانوان المپیک از امکان حضور فعال زنان در ورزشهای زورخانه ای گفت.

شارمین کروکز صبح امروز با حضور در غرفه فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی، عنوان کرد: این رشته می تواند با حضور جدی تر بانوان همراه باشد چراکه ظرفیت خوبی برای گسترش سلامتی در این قشر دارد.

وی که عضو کمیته ورزشکاران و کمیته اخلاق کمیته بین المللی المپیک بود، گفت: قطعا کمیته المپیک به ورزشهای سنتی که ریشه در فرهنگ داشته باشد، کمک می کند که ورزشهای زورخانه ای در این زمینه قابل توجه است.

*رئیس ورلد گیمز: ورزشهای زورخانه ای مسیر درستی را طی می کند

رئیس ورلد گیمز و عضو هیئت رئیسه اسپورت اکورد عنوان کرد که فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه راه درستی را برای حضور در عرصه های جهانی طی می کند.

خوزه لوپز که رئیس فدراسیون جهانی کانو هم هست، گفت: تا قبل از این شناختی از ورزش زورخانه ای نداشتم که خوشحالم در این همایش حضور دارید و امکان عرضه به جهان ورزش را داشتید.

رئیس ورلدگیمز عنوان کرد: با توجه به مسیری که می روید، می توانم بگویم که کار درستی انجام می دهید و می توان به آینده امید زیادی داشت.

*آمادگی شبکه تلویزیونی المپیک برای همکاری با فدراسیون ورزشهای زورخانه ای

رئیس شبکه تلویزیونی المپیک از آمادگی برای همکاری با فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی خبر داد.

یوآخیم فاربر صبح امروز در غرفه فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی در همایش اسپورت اکورد بود و از نزدیک با این رشته آشنا شد.

وی با جذاب توصیف کردن این ورزش، عنوان کرد: شبکه المپیک آمادگی دارد تا زمینه ساز یک همکاری مستمر در این باره باشد.

فاربر ادامه داد: ورزشهای زورخانه ای جذابیت بصری بالایی دارد و می تواند با استقبال مردم همراه باشد.

*ابراز امیدواری رئیس ورزش تایلند برای گسترش ورزش زورخانه ای در این کشور

رئیس ورزش تایلند ابراز امیدواری کرد که ورزشهای زورخانه ای در این کشور گسترش یافته و بتواند عمومی شود.

ساکون واناپونگ و هیئت همراهش ظهر امروز در بازدید از غرفه فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی، با این رشته و فعالیتهایش آشنا شدم.

وی عنوان کرد: امیدوارم زمینه همکاری بیشتر ورزش تایلند و این فدراسیون فراهم شود چرا که امکان گسترش آن در کشور ما وجود دارد.

واناپونگ ادامه داد: ورزشهای زورخانه ای بر مبنای سنتها بنا شده است. تایلند نیز کشور سنتها و رسوم دیرینه است که می تواند منجر به همکاری موفقیت آمیزی شود.

602

کد خبر: 933403

وب گردی

وب گردی