برگزاری نشست تخصصی سعدی شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی اوز

دبیر انجمن ادبی تائب گفت: سعدی بزرگترین شاعریست که بعد از فردوسی آسمان ادب فارسی را به نور بوستان و گلستان خود روشن کرد و این نور چنان است که هنوز پس از 7 قرن از تاثیر آن کاسته نشده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب، با اشاره به نامداران شعر و ادب ایران اظهار کرد: «بعضی از کشورها تصمیم گرفته اند هویت و تکریم از فضلا را از ما یاد بگیرند همانگونه که سعی کردند پاسداشت مولوی و نظامی را خود برگزار کنند و این شاعران را با ملیت خود بیگانه سازند. بنابراین، نکوداشت و بازگویی فضایل و آثار این افراد نامی وظیفه هر یک از آحاد مردمی و ارگان های فرهنگی است.»

وی با ابراز خشنودی از ترتیب این نشست در دانشگاه آزاد اسلامی اوز گفت: «جای بزرگانی چون سعدی بایستی در مکان های برجسته علمی باشد و دانشگاه علاوه بر آن که لازم است در نکوداشت شخصیت های برجسته، ملی و مذهبی میزبان باشد بلکه ضرورت دارد در معرفی و زنده نگه داشتن صاحبان اندیشه به نسل های حاضر به ویژه جوانان و دانشجویان نیز پیشگامی داشته باشد.»

وی خاطر نشان کرد: «با برگزاری این نکوداشت و نشست تخصصی باید هر چه بیشتر در شناسایی فلاسفه و ادبا و معرفی آنان به مردم کوشا و فعال بمانیم تا خدای نخواسته کشورهای دیگر خیال مصادره ملیت ایرانی سعدی را به خود راه ندهند.»

در این نشست، استادان ادبیات دانشگاه های منطقه، دبیران ادبیات آموزش و پرورش، انجمن های ادبی، موسیقی و اصحاب رسانه های همگانی شهرهای همجوار، اعضای باشگاه کتابخوانی و انجمن ادبی دانشگاه آزاد اسلامی اوز و روسای اداره های آموزشی و فرهنگی حضور داشتند تا شرکت کنندگان از دانش سعدی شناسی آنان بهره مند شوند.

در ادامه، حاضران در خصوص ویژگی های شخصیتی سعدی، غزل ها، تنوع موضوع در گلستان و بوستان و انسان شناسی به تفسیر، شعرخوانی و صحبت پرداختند.

در این برنامه سه ساعته که در تالار شیخ سعدی (خیریه حاج محمدامین کمالی) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، محمدحسین آتش فراز، بخشدار اوز، نیز در رابطه با ویژگی های انسانی سعدی صحبت کرد.

جمعی از مسئولان حاضر و دبیران انجمن های ادبی شهرهای لار، گراش، خور، فیشور، خنج از جمله افرادی بودند که در راستای اهداف نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

202

کد خبر: 934538

وب گردی

وب گردی