اعتماد به جوانان کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها را به وجود می آورد

رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با اعضای شورای دستیاران جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان یک ضرورت در دولت دوازدهم است گفت: امروز نتیجه اعتماد به جوانان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر به شکل‌گیری کسب و کارهای نوین، ارتقای کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها، رضایت مردم و افزایش اشتغال شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر براری با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت کشور در دوران دفاع مقدس، استفاده از جوانان بود افزود: امروز نیز نتیجه اعتماد به جوانان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر به شکل‌گیری کسب و کارهای نوین، ارتقای کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها، رضایت مردم و افزایش اشتغال شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم، نمود این اعتماد، انتخاب مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، گفت: نظام مدیریتی کشور نیازمند جسارت و خلاقیت در تصمیم‌گیری است که لازمه آن جوانگرایی در بخش‌های مدیریتی است.

دکتر براری عنوان کرد: اجرای طرح‌ رجیستری به عنوان بخشی از دولت الکترونیک، منجر به افزایش ۱۲ هزار میلیارد ریالی درآمد دولت و ساماندهی بازار گوشی‌های هوشمند شده است و ارایه بستر خدمات دولت الکترونیک، تقویت زیرساخت‌ پیام‌رسان‌های بومی با تغییر مدل قیمت‌گذاری تعرفه پهنای باند، ارتقای پهنای باند پیام‌رسان‌های داخلی و اعطای تسهیلات، از نمونه‌های بارز جسارت در تصمیم‌گیری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ایران نهمین کشوری بوده که به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافته است گفت: در حال حاضر مهمترین اولویت ما تثبیت و توسعه چرخه فناوری فضایی در کشور و ارایه خدمات به جامعه است.

وی در ادامه افزود: در این راستا پیش نویس برنامه راهبردی توسعه فضایی تا افق ۱۴۰۴ تدوین و با نگاشت دستگاه‌ها در این زمینه، نقش بازیگران در زنجیره ارزش فضایی نیز استخراج شده است و علاوه بر این، برنامه سال ۹۷ نیز تدوین و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضایی خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر، علاوه بر تقویت تعامل و همکاری در برنامه تکمیل نهادهای مرتبط با زنجیره ارزش فضایی، مشارکت بخش خصوصی در تثبیت چرخه فناوری فضایی، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در راستای ایجاد اپراتورهای ماهواره‌ای و توسعه کسب و کارهای فضاپایه در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با توسعه کسب و کارها در این حوزه، نقش ماهواره ها در ارایه خدمات به جامعه ارتقاء یابد.

دکتر براری با تأکید بر نقش دستیاران جوان ابراز امیدواری کرد، اعضای شورای دستیاران جوان بتوانند با پیگیری و اجرای زمینه‌های همکاری مشترک در مجموعه وزارت ارتباطات و دستگاه‌های وابسته، در ارتقای بخش فضایی کشور گام بردارند.

در ابتدای این جلسه مجتبی جوانبخت؛ دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و رییس شورای دستیاران جوان این وزارتخانه گزارشی از اقدامات شورا ارایه و بر همکاری شورا در پیشبرد برنامه‌ها اعلام آمادگی کرد.

202

کد خبر: 934816

وب گردی

وب گردی