حاشیه هاى موجود به صلاح جامعه مهندسى کشور نیست/ پروانه اشتغال رجبی باید تعلیق می شد نه قربانخانی!

کشمکش های اخیر مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشورحاشیه های بسیاری را با خود همراه داشته است که همچنان به دلیل تناقض هایی موجود در صحبت های مسئولان نمی توان ارزیابی درستی را از مشکلات این دو دستگاه به دست آورد.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به اختلافات اخیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: با توجه به اختلافات مابین وزارت راه شهرسازی و سازمان نظام مهندسی از دستگاه ها درخواست کردیم تا در جلسه ای که روز سه شنبه برگزار می شود شرکت کنند تا شاید بتوان مشکلات موجود را از طریق مذاکره برطرف کرد.

او در ادامه بیان کرد: هر دستگاهی براساس آیین نامه خود مباحثی را مطرح می کند اما ملاک ما قانون است و آنچه را که قانون مطرح کرده باشد مورد قبول ما است و انتظار داریم تا تمام دستگاه ها براساس قانون عمل کنند.

رضایی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده باید مورد تدبیر قرار گیرند، اظهار داشت: بخشنامه های مختلف ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف مانند وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی کشور باعث ایجاد مسایل و حاشیه هایی شدند که در شان جامعه مهندسی کشور نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: سازمان نظام مهندسی استان ها به دلیل کشمکش هاى موجود سردرگم شدند و همچنان نمی دانند که کدام یک از بخشنامه ها را باید در دستور کار قرار دهند.

او خاطرنشان کرد: مسایل به وجود آمده باعث ایجاد تضاد در عملکرد سازمان های نظام مهندسی شده که این موضوع به هیچ عنوان به صلاح جامعه مهندسی و ساخت و ساز در کشور نیست.

رضائى به لغو پروانه اشتغال قربانخانى تاکیر کرد و گفت: زمانی که آخوندی بخشنامه ای را ارائه می دهد، رئیس شورای مرکزی باید بخشنامه موردنظر را به سازمان های نظام مهندسی ابلاغ کند این در حالیست که بخشنامه از سوى رجبی به سازمان نظام مهندسى استان ها ارائه نشده بنابراین در صورتى که قرار بر تعلیق پروانه اشتغال بود باید پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی کشور را تعلیق می کردند که بخشنامه را ابلاغ نکرده است.

علیم یارمحمدی، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: آخوندی تمام قوانین آئین نامه سازمان نظام مهندسی را رعایت می کند، وزیر راه و شهرسازی اکنون با مشکلاتی مواجه شده است اما باید گفت که او تمام چارچوب های قانون را رعایت کرده است.

او با بیان اینکه در چارچوب قانون حق اعتراض برای تمام مسئولین این دستگاه ها وجود دارد، افزود: مشکلات اخیر در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفته است، اکنون خواستار حضور آخوندی و معاونانش در مجلس شده ایم و باید نسبت به سوالات کمیسیون عمران پاسخگو باشند تا موارد به نحو مطلوبی حل و فصل شود.

یارمحمدی اظهار داشت: مرجع اصلی که مهندسی حرفه ای را در کشور تایید می کند زیر نظر آخوندی است و قانون به دلیل متولی بودن این بخش، مجوزهایی را به او داده است.

به گفته نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درست نیست که اصطلاح مستبدانه را برای برخی از مسئولین به کار برد و به طور قطع تمام مسایل در چارچوب قانون برطرف می شود.

401

کد خبر: 935529

وب گردی

وب گردی