آنلاین قرآن ختم کنید

اپلیکیشن شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم این قابلیت را به شما می‎دهد تا به صورت گروهی و آنلاین به ختم قرآن بپردازید و از این روش به واسطه صاحب کتاب نورانی قرآن ثواب دنیوی و اخروی را به ارمغان بیاورید.

به گزارش ایسکانیوز؛ تلاوت با معرفت و ختم قرآن کریم یکی از پر فضیلتترین و با ارزشترین کارها و توصیههایی است که از سوی خداوند بزرگ و معصومین(ع) بر آن تاکید شده است. حال که در ماه شعبان قرار گرفتهایم و پیش روی آن ماه رمضان و بهار قرآن است توصیه شده که خود را برای ورود به این ماه آماده کنیم.

ختم قرآن کریم یکی از اقداماتی است که میتواند انسان را برای ورود به این ماه پر عظمت آماده کند. حال اگر این ختم گروهی باشد، فرصت همراه شدن با مسلمانان دیگر را به دست میآورید. قرآن کریم را به صورت روزانه و با همراهی سایر مسلمانان ختم کردن لذتی وصف‌ناپذیر برای هر فردی ایجاد میکند.

به همین منظور امروز اپلیکیشنی را با عنوان شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم به شما معرفی میکنیم که با نصب این اپلیکیشن در خواندن قرآن با دیگر مسلمانان شریک می‌شوید و از روزهای ماه شعبان و رمضان با آیه های نورانی قرآن کریم لذت خواهید برد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم با ما همراه باشید.

در برنامههای تلفن همراه مخصوصا با کاربری مذهبی رابط کاربری خوب میتواند فارغ از کارایی برنامه کاربران زیادی را جذب کند. چه بسا اپلیکیشن‌هایی که گرچه کارایی خوبی ارائه میدادند اما به دلیل رابط کاربری ضعیف و ویژگی‌های بصری ناهماهنگ کاربران خود را از دست دادهاند. تا کنون شاهد اپلیکیشنهایی بودیم که تنها به محتوا و مضمون قرآن توجه کرده بودند و کمتر به قوی کردن رابط کاربری پرداخته بودند. اپلیکیشن شبکه مجازی ختم آنلان قرآن کریم به عنوان یک برنامه با رابط کاربری کاربرپسند و کاربرد پذیر به شما معرفی کنیم.

در خواندن قرآن کریم اولین مواردی که برای کاربر اهمیت دارند، نوع فونت، اندازه فونت و رنگ آن است. این برنامه قرآن را با فونتهای خوانا برای کاربران به نمایش گذاشته است و علاوه بر این میتوانید در قسمت تنظیمات، تمام ویژگیهای مربوط به متن را مطابق با سلیقه و نیاز خود سفارشی کنید. برای دسترسی به قسمت تنظیمات به منوی جانبی برنامه مراجعه کنید.

در این اپلیکیشن شما میتوانید در ختم قرآن سهمی به انداره وسع خود ببرید؛ در صفحه اصلی برنامه و در زبانه پیش فرض، ختم هایی که اپلیکیشن ارائه میدهد را مشاهده میکنید. اطلاعات کامل ختم که شامل شماره ختم، تعداد آیههای خوانده شده، تعداد آیههای باقی مانده و آخرین فرد شرکت کننده است، برای کاربر قابل نمایش است. کاربر برای شرکت در این ختم باید بر روی آیکون دست که در نوار بالایی برنامه وجود دارد کلیک کند تا آیههایی در زبانه ختم نمایش داده شود. در این صفحه متن قرآن به همراه ترجمه فارسی آن آورده شده است.

در این برنامه برای هر آیه شماره آیه و شماره حزب و جزء هم قابل نمایش است. هر آیه را با ضربه بر روی آیکون پیکان میتوانید به لیست آیه های محبوب خود اضافه کنید، کپی کنید و یا به اشتراک بگذارید. میتوانید با ضربه بر روی آیکون بلندگو آیه مربوطه را توسط قاریهای معتبر گوش دهید. البته لازم به ذکر است که تعداد آیه های درخواستی را میتوانید تعیین کنید. هچنین میتوانید قاری مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای این کار بر روی آیکون یه نقطه در قسمت بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

این برنامه علاوه بر شرکت در ختم، برنامه شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم کل قرآن را به تفکیک هر سوره برای شما در تب قرآن کریم آورده است. سوره‌ها به ترتیب و به صورت فهرست‌وار به همراه اطلاعات آنها در این زبانه قابل مشاهده هستند. در تب بعدی کاربران برتر اپلیکیشن وجود دارند که با توجه به مشارکت آنها این برتری تعیین شده است. برای اطلاع از رتبه خود به منو جانبی برنامه مراجعه کنید و در قسمت پروفایل رتبه خود را مشاهده کنید. این برنامه یک تالار گفتوگو هم دارد که در صورت وجود هر اشکالی میتوانید در این تالار مشکل خود را در میان بگذارید. برای دسترسی به این تالار گفتوگو از طریق منوی کشویی و آیکونی که در نوار بالایی قرار دارد اقدام کنید.

اپلیکیشن شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم، برای آن دسته از مسلمانانی که علاقه دارند در ختم های گروهی مشارکت داشته باشند کارایی مناسبی دارد. در این برنامه میتوانید تعداد آیههایی که قادر به خواندن آنها هستید را تعیین و در ختم شرکت کنید. برای هرآیه امکان افزودن به لیست علاقهمندیها، کپی و اشتراکگذاری وجود دارد. هر آیه با ترجمه فارسی و صوت آن آورده شده است. همچنین میتوانید کل قرآن کریم را به صورت یکجا در این اپلیکیشن داشته باشید. اپلیکیشن شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم هر روزه کاربران برتر خود را به لحاظ میزان مشارکت در قسمت مجزایی از برنامه قرار میدهد و به آنها رتبه میدهد.

نقاط قوت این برنامه را میتوان در رابط کاربری حرفهای، امکان مشارکت در ختم قرآن کریم، امکان تعیین تعداد آیه برای مشارکت، امکان انتخاب قاری برای صوت، نمایش قرآن با فونت متناسب و امکان سفارشی سازی فونت، نمایش ترجمه فارسی آیهها به همراه صوت، امکان افزودن آیه به لیست علاقهمندیها، کپی و اشتراکگذاری آیه و دسترسی به کل قرآن کریم و همچنین اعلام کاربران برتر از لحاظ میزان مشارکت روزانه خلاصه کرد.

البته در این برنامه نقاط ضعفی هم مشاهده شد که ازجمله آنها این است که برای شنیدن صوت قرآن باید برای هر آیه به صورت جداگانه آیکون صدا لمس شود و کل سوره به صورت یکجا پخش نمیشود و این قابلیت در آن ایجاد نشده است. عدم پخش صوت ترجمه فارسی، پرداخت درون برنامهای و طراحی به نسبت ساده از دیگر نقاط ضعف این برنامه دیده شد. اما در مجموع باید گفت این اپلیکیشن با توجه به قابلیت‌های مناسبش از نظر خبرنگار ایکنا یکی از پرکاربردترین و برنامههای خوب در این حوزه به حساب میآید.

منبع: ایکنا

کد خبر: 936022

وب گردی

وب گردی