حملات موشکی ناشناس به مواضع ارتش سوریه

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که نیمه شب گذشته، مواضع ارتش سوریه در حماة و حلب موردحمله موشکی ناشناس قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، یک مقام نظامی گزارش داد که نیمه شب گذشته حملاتی ناشناس در حومه حماة و حلب اتفاق افتاده است.

هنوز تعداد دقیق تلفات این حمله مشخص نیست اما احتمال می رود بیش از 100 کشته و زخمی در بین نیروهای ارتش سوریه باشند.

این منبع گزارش داد که انبار اسلحه تیپ 47 ارتش سوریه در نزدیکی حماة مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه آن یک انفجار رخ داد.

خبرگزاری سانا گزارش داد که در نزدیکی شهرهای حماة و حلب، انفجارهای شدید شنیده شده است.

به گفته کانال تلویزیونی "سوریه"، مقامات ارتش سوریه در یک حمله موشکی که حدود ساعت 19:30 به وقت گرینویچ انجام شد، مورد حمله قرار گرفته اند.

پیش از این، تلویزیون دولتی نیز گزارش داده بود که انفجار های متوالی در استان حماه شنیده شدند و مقامات در حال تحقیق و بررسی ابن موضوع هستند.

منابع اعلام کردند که احتمال می رود این حملات از سوی رژیم صهیونیستی بوده باشد زیرا آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، روز گذشته گفته بود، این رژیم همچنان می گوید که در سوریه آزادی عمل دارد.

منابع محلی و فعالان مدعی شده‌اند، ۱۸ نیروی ایرانی در این حملات کشته و تعدادی از جمله یک فرمانده و مقام مرکز "حیان طلال محمد" در نتیجه اصابت موشک به این مرکز واقع در شهرک سلحب و روستای نهر البارد در حومه غربی حماة زخمی شده‌اند. همچنین حمله‌ای هم به منطقه تقسیس در نزدیکی ساحل غربی استان حماة شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، انفجارهای شدیدی مناطق در حومه الحموی و استان حلب را لرزاند که ناشی از حملات موشکی به مقر تیپ ۴۷ در حومه جنوبی حماة و مناطق دیگر در نزدیکی شهرک سلحب بود.

به ادعای اسکای نیوز عربی، در داخل مقر تیپ ۴۷ در حماة نیروهای نظام سوریه و نیروهای هم‌پیمان بوده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد، موشک‌ها به مقرهای نیروهای نظام و هم‌پیمانان‌شان در منطقه فرودگاه نظامی النیرب و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب اصابت کردند.

به گفته برخی منابع، این موشک‌ها به ساختمان‌ها و مراکزی اصابت کرده که احتمال می‌رود انبار تسلیحات بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، این حملات موشکی منجر به آتش‌سوزی در مناطق مورد هدف شدند و تا این لحظه منبع موشک‌ها و تلفات ناشی از آن مشخص نیست.

منابع میدانی اعلام کرده اند که حمله اخیر به مقرهایی در استان‌های حماة و حلب از پایگاهای انگلیسی و آمریکایی در شمال اردن آغاز شده و ۹ موشک بالستیک در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر: 936126

وب گردی

وب گردی