ما رقبای انتخاباتی افراد در شهر نیستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه دیروز به نام شورا و به کام عده ای دیگر بود، گفت: ما رقبای انتخاباتی افراد در شهر نیستیم لذا باید آهنگ مشترکی در جهت خدمت به مردم قدم بر داریم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نبیونی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ که به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسیده بود امروز به شهرداری اباغ شد، اظهار کرد: بدین ترتیب سازمان های مربوطه و شهرداری بر اساس لایحه بودجه می توانند اقدامات قانونی خود را انجام دهند.

رحیم خستو عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری با بیان اینکه بعد از تجربه در انتخاب شهردار قبلی باید بپذیریم که رویه گذشته به گونه ای بود که نتیجه مطلوب حاصل نشده است، افزود: این مهم شاید به سبب عدم شناخت یکدیگر رخ داد و از همدلی برای انتخاب شهردار برخوردار نبودیم.

وی گفت: باید بپذیریم در گام اول دچار اشکال شدیم و بایستی از مردم عذر خواهی کنیم، مردم از ما انتظار دارند لذا شتاب زدگی اولیه در انتخاب شهردار به گونه ای رخ داد که گمان کردیم با اکثریت آرا می توان اهداف را پیش برد در حالی که معتقد هستیم شورا ۱۳ نفر بوده و برآورد نظر این افراد می تواند خیر عمومی شهر را رقم بزند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: باید این روزها را با همدلی همراه کنیم چرا که شانس زیادی برای انتخاب های بعدی نداریم، شوراهای محلی مهم ترین نهاد حاکمیتی مردمی محسوب می شود و باید به انتخاب آن ها احترام گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دیروز به نام شورا و به کام عده ای دیگر بود، اظهار کرد: ما رقبای انتخاباتی افراد در شهر نیستیم لذا باید آهنگ مشترکی در جهت خدمت به مردم قدم بر داریم.

عباس زارع دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با تاکید بر اینکه تمام اعضای شورای شهر بایستی پاسخگوی مردم و شهروندان باشند، ادامه داد: باید تلاش کنیم که امید را به مردم باز گردانیم تا صدای واحد همدلی و همراهی از اعضای شورا حاصل شود.

وی ادامه داد: انتخاب شهردار وظیفه شورا است که متاسفانه در گام نخست در این وظیفه موفق نبوده است؛ شاید به گمان برخی اکثریتی در شورا درصدد ایجاد دیکتاتوری هستند، در حالی که اگر چنین بود بسیاری از رخ دادها در گذشته صورت می پذیرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: باید گزینه هایی برای ایجاد وحدت حداکثری مطرح شود تا بتواند با شورای ۱۳ نفری کار کند، بدون شک شهردار منتخب باید در گروه ۱+۱۳باشد.

زارع ادامه داد: اعضای شورای شهر می توانند نامزد مورد نظر خود را معرفی کنند تا در نظامی دموکراسی به نتیجه برسیم، شورای شهر باید به رسمیت شناخته و قدرت در این حوزه تقویت شود.

وی خواستار انتخاب شهردار به صورت کاملا دموکراتیک، شفاف و در محیطی شیشه ای شد و گفت: نامزدها نیز باید در مقابل تریبون رسانه حاضر شده و توانایی های خود را اعلام کنند همچنین در جلسه غیر علنی نباید مبادرت به انتخاب فردی کنیم.

اکبر سلیم نژاد در این خصوص گفت: در خصوص انتخاب شهردار باید هر چه سریع تر به نتیجه برسیم و اعضا باید برنامه خود در این خصوص را در صحن ارائه دهند.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه چندی است این سوال مطرح شده که آیا در انتخاب شهردار دموکراسی را عمل کردید، پاسخ این سوال آری را اعلام کرد و گفت: حاصل ثبت نام ۳۳ کاندیدا؛ رسیدن دو فرد به نقطه پایانی بود.

وی گفت: اصغر نصیری شهردار سابق کرج در مدت شش ماهه فعالیت خود نقاط قوت زیادی را از خود به منصه ظهور گذاشت لذا نباید خدمات شهردار سابق را به فراموشی سپرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شورای اسلامی شهر کرج به واسطه چالش هایی که در پیش رو داشت نمره بالایی را به خود اختصاص نداده اما به طور قطع نمره منفی را نیز از آن خود نکرده است.

وحیدی با بیان اینکه علی رغم وجود اختلافات، سال گذشته در بخش جذب منابع نقدی و اقدامات مرتبط با اداره شهر کم نگذاشتیم، اظهار کرد: محمدرضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری کرج در بدترین شرایط شهری، کار سنگینی را بر عهده گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج صداقت، سلامت و شفافیت را شعار واضح شورا اعلام کرد و گفت: میزان تخلفات شهرداری کرج نسبت به ادوار گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در انتخاب شهردار آینده موفق خواهیم شد، باید به این نکته اشاره کرد که ورود مسئولین در حمایت شورا بحثی جدا است اما دخالت در این خصوص قابل پذیرش نیست‌.

901

کد خبر: 936315

وب گردی

وب گردی