تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعدادی از واحدهای استان نیمه راکد یا تعطیل هستند و کارگزاران دولت درصدد هستند با حمایت از صاحبان سرمایه به این واحدها رونق بخشیده تا اشتغال استان را بهبود ببخشند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا حسینی در نشست سه جانبه که بین دولت و تشکلات کارگری و کار فرمایی در محل استانداری برگزار شد، افزود: ایجاد منطقه امن اقتصادی و جلب حمایت های دولتی در زمینه تولید در استان باعث جذب سرمایه گذار دراستان شده و موجب رونق اقتصادی واشتغال استان می شود.

حسینی با تاکید به اینکه کارگر، کارفرما و دولت ۳عنصر تاثیر گذار در رشد اقتصادی کشور هستند، تصریح کرد: کارگر و کارفرما با تولید کالای با کیفیت و مورد تایید بازارهای داخلی و جهانی و قابل رقابت بین المللی و دولت با کاهش قیمت مواد اولیه و ایجاد بازارهای فروش داخلی وخارجی می‌توانند موجب رونق تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار شوند.

وی بااشاره به وجود ۱۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان اظهار کرد: برای اینکه در سال آینده شاهد اینگونه مشکلات نباشیم دولت و مسئولین استان در حوزه محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی برنامه‌ریزی هایی انجام داده و هیئت‌هایی را برای رصد بازار جهانی و بازاریابی به نقاط هدف فرستاده است.

در ادامه صادقی دبیر خانه کارگر آذربایجان غربی درخصوص دغدغه اصلی کارگران استان گفت: دومولفه اشتغال و سرمایه گذاری، دغدغه کارگران و مسئولین اجرایی استان است.

صادقی در خصوص مشکلات تولید و صادرات افزود: تسهیل در واردات مواد اولیه، تامین مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان و تسهیل صادرات می‌توان در حل مشکل تولیدکنندگان کمک کند.

وی تضریح کرد: مشکل کارگر و کار فرما در استان، حمایت نکردن دولت و وجود شرکت‌های خدماتی و قراردادهای موقت و دستمزدهای پایین است.

901/900

کد خبر: 936395

وب گردی

وب گردی